شناسهٔ خبر: 68379140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

نهال دیم؛ انتخابی پایدار برای باغداری در مناطق کم آب

همانطور که می دانید امروزه بسیاری از باغداران به دلیل مشکلات کم آب و خشکسالی های اخیر باغداری را کنار گذاشته اند...

صاحب‌خبر -

رپرتاژ آگهی: یا اینکه با کاشت نهال های بی اصیل از باغداری و احداث باغ منصرف شده اند اگر جز این دسته از افراد هستید بهتر است با مجموعه رویال نهال آشنا شوید  تا بتوانید نهال های دیم مناسب منطقه خود را بهتر بشناسید و با صرف هزینه اندک به بیشترین درآمد برسید.

احداث باغات دیم در مناطق کم آب

باغداران و کشاورزان در زمینه احداث باغ با چالش های زیادی مواجه هستند یکی از مهم ترین دغدغه های آن ها مشکل کم آبی و بی آبی هست .کارشناسان مجموعه رویال نهال طی فعالیت های چندین ساله موفق به تولید نهال های اصلاح شده و دیم  شده اند و با قیمت های مناسب در اختیار باغداران تازه کار قرار می دهند.و به بدین طریق توانسته اند 70 درصد از مشکلات باغداران را حل نمایند.

نهال های دیم تولید شده در این مجموعه در فصل های گرم و خشک  سال هر 20 تا 40 روز به آبیاری نیاز دارند که به دو روش آبیاری قطره ای و غرقابی انجام می شود.

پرسود ترین نهال دیم را بشناسید

پرسود ترین نهال دیم را بشناسید

یکی از پرسود ترین مشاغل در دنیا ،باغداری می باشد که متاسفانه کم آبی مشکلات زیادی برای باغداران به وجود آورده به همین سبب باغداران از احداث باغ منصرف می شوند و یا در صورت کاشت نهال هزینه های هنگفتی برای تهیه آب صرف می کنند که برایشان مقرون به صرفه نمی باشد.

در مناطق کم آب تنها با کاشت نهال های دیم می توان از این معضل بزرگ نجات یافت و دو باره سرسبزی و آبادانی را به زمین های دیم و بایر به ارمغان آورد.اما دقت داشته باشید نهال های بی اصیل و بی کیفیت تهیه نکنید و سرمایه خود را بر باد ندهید. با خرید نهال های اصالت دار  از نهالستان رویال نهال می توانید گامی بلند در عرصه باغداری بردارید و به نتیجه دلخواه خود برسید جالب است بدانید که فعالیت های این مجموعه فقط به فروش نهال ختم نمی شود بلکه صفر تا صد  احداث باغات  خود را می توانید به این نهالستان بسپارید.

نهال بادام؛پرسودترین نهال دیم

نهال بادام؛پرسودترین نهال دیم

از پرسود ترین نهال های دیم و کم آب می توان به نهال بادام اشاره کرد که در طیف وسیعی از اقلیم های آب و هوایی ایران به عمل می آید نهال بادام نتنها در زمین های دیم بلکه در زمین های شور و آهکی نیز به عمل می آید تنوع نژاد های بادام تولید شده در رویال نهال به باغداران این فرصت را می دهد تا بتوانند مناسب ترین ارقام را با توجه به اقلیم آب و هوایی خود انتخاب کنند نهال های تولید شده در رویال نهال عبارتند از بادام تونو،فرانیس،آذر،بادام مامایی و...... این ارقام با توجه به اینکه روی پایه تلخ پیوند خورده اند مقاومت بالایی در  برابر آفات و بیماری ها دارند علاوه بر این قابلیت کاشت در زمین ها سنگلاخی  را نیز دارند نهال های بادام دیم تولید شده در رویال نهال بسیار پربار می باشند  به طوری که با کاشت این ارقام می توانید در هکتار به طور میانگین ۴ تا ۵ تن محصول برداشت کنید.بنابراین با انتخاب این ارقام مجبور به پرداخت هزینه های گزاف بابت نگهداری از درختان خود نخواهید بود.

نهال پسته؛پردرآمد ترین درخت مناطق گرم و معتدل

نهال پسته؛پردرآمد ترین درخت مناطق گرم و معتدل

از دیگر درختان کم آب که می توان به صورت نیمه دیم کشت می توان به درخت پسته اشاره کرد.پسته یکی از پرفروش ترین محصولات می باشد که جنبه صادراتی و تجاری دارند از ارقام معروف پسته که می توان با کاشت آن ها به درآمد کلانی رسید می توان به ارقام پسته اکبری ،احمد آقایی و کله قوچی اشاره کرد، این ارقام مناسب کاشت در مناطق معتدل و نیمه سردسیری نیز می باشند.همانطور که می دانید نهال پسته جز محصولات باغی صادراتی می باشد بنابراین با احداث یک هکتار باغ پسته می توان سالانه صاحب درآمد میلیاردی شوید.

نهال سنجد؛مقاوم ترین درخت در برابر خشکسالی

نهال سنجد؛مقاوم ترین درخت در برابر خشکسالی

درخت سنجد به دلیل سازگاری بالا در برابر خشکسالی،کم آب و گرما ،در میان باغداران محبوبیت بالایی پیدا کرده کرده است درختان سنجد به دلیل جذب و انعکاس نور خورشید در مقابل آفات و بیماری ها نیز مقاوم می باشند و جز درختان کم توقع به حساب می آید از درختان سنجد پرطرفدار می توان به سنجد حاج حسینی ،سنجد قزل و محلی اشاره کرد.

البته نا گفته نماند در زمین هایی با خاک شور نیز می توان اقدام به کاشت این نهال مقاوم کرد .نهال سنجد یکی از بهترین گزینه هایی می باشد که به عنوان پرچین اطراف باغ خود کشت کنید .

از دیگر نهال های دیم می توان به نهال های زرشک،عناب، انجیر،بید مشک ،انگور و گل محمدی اشاره کرد.

خرید نهال

قیمت و خرید نهال های دیم و کم آب:

همانطور که اشاره شد برای احداث باغات دیم بایستی نهال های اصالت دار تهیه کنید تا سرمایه خود را بر باد ندهید اگر در زمینه تشخیص نهال های اصالت دار تخصص چندانی ندارید بایستی نهال را از مراکز معتبری چون رویال نهال تهیه کنید رویال نهال بزرگترین و معتبرترین تولید کننده نهال های دیم در استان آذربایجان غربی می باشد که تمامی نهال های خود را با گواهی اصالت و لیبل جهاد کشاورزی و با حذف واسطه با قیمت های مناسب به فروش می رساند.خرید نهال از رویال نهال پایان معامله نیست بلکه این مجموعه از کاشت تا برداشت در کنار شماست .جهت مشاوره رایگان و پیش خرید نهال به قیمت پارسال همین الان با کارشناسان فروش نهالستان تماس بگیرید.

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۴۴۴۵۲۳۱۵۲۰

نظر شما