شناسهٔ خبر: 68377615 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

طوفانی که نقشه های شیطانی علیه مسجد الاقصی را با خود برد

مقامات رژیم از مطرح کردن ایده ساخت کنیسه در بیت المقدس یک هدف مهم دارند و آن بازتوانی روانی در بین جامعه صهیونیست ساکن سرزمین های اشغالی است

صاحب‌خبر -

اظهارات تازه و البته خطرناک وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را باید نشانه آشکاری از نیت و نقشه های شیطانی تل آویو علیه ملت فلسطین قلمداد کرد. «ایتمار بن گویر» مدعی شده که به زودی کنیسه‌ای برای یهودیان در درون مسجد الاقصی بر پا خواهد کرد! سخنان وزیر تندروی کابینه نتانیاهو تا حدی حاشیه ساز شده که صدای صهیونیست ها را هم درآورد و در نهایت دفتر نخست‌وزیر پس از انتقادها در بیانیه‌ای اعلام کرد که تغییری در وضعیت قانونی مسجد الاقصی رخ نداده است.

در تحلیل اظهارات اخیر این مقام صهیونیست باید توجه داشت که راهبردهای اشغالگران و به ویژه طیف افراطی، ایده از نیل تا فرات است و رنگ آبی در بالا و پایین پرچمشان و ستاره داوود منقش در وسط آن مویُد همین موضوع می باشد. ویران کردن بنای مسجد الاقصی یا قبه الصخره و ساخت نماد (3 هزار ساله) هیکل سلیمان یکی دیگر از این آرزوهای شوم است، نمادی که نشانگر عقاید خرافی و افسانه های دروغین شان می باشد و برایش تبلیغات زیادی از بدو تأسیس تاکنون کرده اند. همواره این موضوع را در محافل خصوصی و عمومی یا حتی رسانه ای تبلیغ و بر آن تأکید می کنند و البته این خط مشی را می توان در قالب اصطلاح کلی "سرزمین موعود" تعریف کرد.

مقامات رژیم از مطرح کردن ایده ساخت کنیسه در محوطه بیت المقدس یک هدف کلی هم دارند و آن ایجاد روحیه و بازتوانی روانی در بین جامعه صهیونیست ساکن سرزمین های اشغالی است؛ به همین دلیل با پیوست رسانه ای سعی در تبلیغ آن را دارند. با این حال اجرایی کردن آن بسیار بعید به نظر می رسد چنان که خود اشغالگران به خطرات اجرای چنین ایده هایی آگاه هستند. پس افرادی مانند بن غیر سعی دارند با فریب و اخاذی از ثروتمندان یهود در سراسر دنیا پولهای زیادی به جیب بزنند و به بهانه ساخت کنیسه حمایت آنها را به دست بیاورند.

البته که باید توجه داشت نفس آغاز «طوفان الاقصی» از سوی مقاومت مانند رختن آبی بر آتش چنین توطئه های صهیونیستی بود. همانگونه که از اسم این عملیات بر می آید هدف نخست مبارزان حماس مقابله با همین دست توطئه های رژیم علیه مسجد الاقصی و تلاش برای تغییر کاربری آن بود. طوفان الاقصی در این زمینه و بطور کلی در مسئله فلسطین دستاورد های بسیار زیادی داشت که رای 143 کشور جهان به تشکیل کشور مستقل فلسطینی در سازمان ملل متحد، محبوب شدید مردم فلسطین و به تبع آن پشتیبانی جهانی از روند مقاومت، شکست سنگین اطلاعاتی-نظامی ارتش و دستگاه های امنیتی رژیم و آشکار شدن چهره تروریست صهیونیست ها و تحت تعقیب قرار گرفتن شخص نتانیاهو در دادگاه بین المللی لاهه جزو این دستاوردها می باشد. در این شرایط قطعا سخن گفتن مقامات صهیونیست از ساخت کنیسه در محوطه بیت المقدس بیشتر جنبه رسانه ای دارد تا بتوانند روحیه از دست رفته جامعه صهیونیست ساکن سرزمین های اشغالی پس از شکست های سخت از مقاومت در غزه را بازیابی کنند.

نظر شما