شناسهٔ خبر: 68376648 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

امیر نصیرزاده: به تهدیدات نوظهور پاسخ می‌دهیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با حرکت بر لبه فناوری و تکیه بر الگوهای نوین همکاری و فرصت‌های کمتر استفاده شده، فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته، بومی و هوشمند مورد نیاز نیروهای مسلح تامین خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، امیر عزیز نصیرزاده در آیین تکریم و معارفه وزیر دفاع با قدردانی از اقدامات امیر آشتیانی، گفت: متعهد می‌شوم از تمام ظرفیت‌ها و ریل‌گذاری‌های ارزشمند امیر آشتیانی برای توسعه فناورانه وزارت دفاع به عنوان میراثی ماندگار بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه هژمونی دشمن در برابر فرهنگ مقاومت زانو زده و فروپاشیده است، افزود: در راستای رویکرد اصلاحی نظام بین‌الملل و چندجانبه‌گرایی، باید مولفه‌های قدرت و اصل «قوی» شدن را تقویت کنیم.

امیر نصیرزاده با بیان اینکه ایجاد قابلیت برای پاسخگویی به تهدیدات نوظهور، پیچیده و مبتنی بر فناوری‌های جدید از اولویت‌های وزارت دفاع است، اظهار کرد: با حرکت بر لبه فناوری با تکیه بر الگوهای نوین همکاری و فرصت‌های کمتر استفاده شده، فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته، بومی و هوشمند مورد نیاز نیروهای مسلح تامین خواهد شد.

وزیر دفاع حداکثرسازی تولید قدرت در دو رکن سخت و هوشمند را مهم‌ترین وظیفه وزارت دفاع دانست و ادامه داد: با به کارگیری هدفمند مولفه‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مغزافزاری، بازدارندگی فعال را برای دفع هر نوع تهدیدی توسعه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه کلیه فعالیت‌های وزارت دفاع با بهره‌گیری از متخصصان متعهد جوان، مومن و باانگیزه انجام می‌شود، ادامه داد: به صورت مکمل و با به‌کارگیری دیپلماسی دفاعی فعال تحت سیاستگذاری ستاد کل نیروهای مسلح در سطح کشورهای منطقه و جهان با حفظ اقتدار و عزت ملی از فرصت‌های موجود خارجی نیز جهت ارتقاء سطح فناوری دفاعی استفاده می‌شود.

امیر نصیرزاده پایش مستمر تحولات فناورانه دفاعی در جهان، ارتقا قابلیت‌های پشتیبانی از نیروهای عملیاتی از طریق هوشمندسازی و عمق‌بخشی به هوش مصنوعی، ارتقا بهره‌وری در سازمان‌های صنعتی و خدماتی وزارت دفاع را از برنامه‌های خود برای این وزارتخانه برشمرد.

نظر شما