شناسهٔ خبر: 68376073 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

جاوید رحمان؛ مهمان ویژه تروریست‎ها در پاریس

صاحب‌خبر -

 [ شهروند]جاوید رحمان، به‌اصطلاح گزارشگر پیشین سازمان ملل در موضوع حقوق بشر در ایران، به‎تازگی در نشست گروهک تروریستی منافقین شرکت کرد.
گروهک تروریستی منافقین نشست یادشده را به‌مناسبت گزارش ادعایی پایانی رحمان در سمت گزارشگر ویژه سازمان ملل با حضور شماری دیگر از چهره‌های همراه خود و معاند ایران برگزار کرد.
این به‌اصطلاح گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران در آخرین روز‌های حضور خود در این سمت، گزارشی ادعایی را منتشر کرد.
جاوید رحمان پیش از ترک ماموریت شش‌ساله خود و سپردن آن به مای ساتو ژاپنی، با استفاده از ابزار‌هایی مانند سخنرانی و مصاحبه با برخی بنگاه‌های خبرپراکنی به‌عنوان بازوی رسانه‌ای کشور‌های معاند و حتی رسانه گروهک تروریستی منافقین برای اثبات کارایی ادعایی خود به کارفرمایانش تلاش‌های زیادی کرد.
او همچنین در جریان نشستی در ژنو در اواسط ژوئن سال جاری (اواخر خرداد)، مدعی شد که دستاورد مهمی را در ماموریت خود با نگارش گزارش نهایی ضدایرانی پیش از پایان یافتن ماموریتش در ۱۰ مرداد ثبت کرده است.
جاوید رحمان در بخش پایانی گزارش ادعایی خود در اقدامی کم‌سابقه با اعلام توصیه‌هایی خواستار تشکیل یک سازوکار مستقل بین‌المللی برای رسیدگی به آنچه نقض حقوق بشر از سوی ایران خوانده، شده و از جامعه بین‌المللی درخواست کرد تا در این زمینه اقدام کنند (!)
ادعانامه آخر جاوید رحمان، تنها گزارشی نیست که این به‌اصطلاح گزارشگر سازمان ملل در وضعیت حقوق بشر ایران نوشته است؛ تفاوت این ادعانامه که خودش آن را یک دستاورد خوانده است، با دیگر ادعانامه‌های ضدایرانی‌اش، غلظت و نزدیکی اتهام‌های مطرح‌شده با ادبیات اردوگاه اشرف و بر مبنای داده‌های منافقین است. نکته قابل‌توجه این است که گروهک تروریستی منافقین همواره مهم‌ترین منبع اتهام‌زنی‌های جاوید رحمان به ایران در زمینه حقوق بشر بوده است؛ این موضوع در تکرار کلیدواژه‌های مورد استفاده منافقین در گزارش‌های ضدایرانی جاوید رحمان به خوبی نمایان بوده است.

گزارشگر سازمان ملل یا مامور «مجاهدین خلق»؟!
خبرنگار تلویزیون بی‌بی‌سی در پستی در توئیتر به حضور گزارشگر سازمان ملل در امور ایران در جمع گروه تروریستی منافقین واکنش نشان داد.
 سیاوش اردلان، خبرنگار بی‌بی‌سی، با انتشار عکسی نوشت: جاوید رحمان تا سه هفته پیش رسما گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران بود.  حالا او در جمع اعضای سازمان مجاهدین خلق در کنار مریم رجوی حاضر شده است.
 تردید جدی درباره اعتبار و بی‌طرفی گزارش‌های قبلی جاوید رحمان
ذاکرحسین، فعال رسانه، در توئیتی نوشت: جاوید رحمان، گزارشگر سابق حقوق بشر سازمان ملل اکنون در کنار یک گروه مسلح متهم به جنایات علیه بشریت از جمله قتل غیرنظامیان و جنایات جنگی در جریان درگیری با دولت ایران است.
این موضوع تردید جدی در مورد اعتبار و بی‌طرفی گزارش‌های قبلی او ایجاد می‌کند. جاوید رحمان در دوران مسئولیت خود در سازمان ملل همکاری زیادی با گروهک تروریستی منافقین برای تهیه گزارش‌های دروغ علیه جمهوری اسلامی ایران داشت. تصاویر او اکنون بعد از دوره مسئولیتش در سازمان ملل در سخنرانی مریم رجوی، سرکرده گروهک تروریستی منافقین، منتشر شده است!
 کنعانی: جاوید رحمان خدمات متعددی به سازمان تروریستی منافقین کرده است
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: جاوید رحمان خدمات متعددی به سازمان مجاهدین خلق کرده است و انتظار نمی‌رفت که در گردهمایی تروریست‌های مجاهدین خلق شرکت نکند. وی تاکید کرد: همسویی آشکار او با این گروه تروریستی تحت عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل بارها به مقامات سازمان ملل اعلام شده بود.

منافقین و حقوق بشر؛ پارادوکس مضحک، اما مورد علاقه غرب
ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ماه پیش گزارشی تفصیلی درباره عملکرد جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در موضوع حقوق بشر در ایران، منتشر کرد.
در بخشی از این گزارش آمده است: اصلی‌ترین و در عین حال عجیب‌ترین منبع گزارش‌های به‌اصطلاح گزارشگران ویژه سازمان ملل، منافقین هستند؛ گروهکی تروریستی که پرونده قطوری از جنایت‌های ضدبشری نه‌فقط علیه مردم و کشور ایران بلکه عراق، عربستان و حتی آمریکایی‌ها دارد و با نام داعش زمانه شناخته می‌شود. پرونده جنایت‌های گروهک تروریستی منافقین به پرونده‌های قطور جنایتکارهای بین‌المللی از جمله رژیم صهیونیستی و گروه داعش تنه می‌زند؛ منافقین با همه جنایتکاران جهان وجوه تشابه دارند: در نسل‌کشی، کودک‌کشی و ترور سازمان‌یافته با رژیم صهیونیستی، در اقدام‌های انتحاری تروریستی با داعش، در رعب‌آفرینی با گروهک‌های تروریستی مختلف. با وجود این، همگی این جنایت‌ها از دیدگاه مدعیان غربی حقوق بشر مصون از مجازات هستند، زیرا عاملانشان می‌توانند در بزنگاه‌های مختلف، دستکش مخملی دست آهنین غرب باشند.
جاوید رحمان نیز در پیروی از اسلاف خود برای ادای دین به کارفرمایان غربی، گزارش‌های ضدایرانی خود را با اهداف سیاسی بر مبنای منابع معاند ایران به‌ویژه گروهک تروریستی منافقین تهیه کرده است؛ کارفرماهایی با سابقه بانی شدن برای قطعنامه‌های ضدایرانی که از قضا تابعیت دوم برخی از این گزارشگران مربوط به کشورهای یاد شده است و دارای ارتباط‌های نزدیکی با منافقین و حتی میزبانی از آنها هستند. او بی‌توجه به گزارش‌های مختلف ارائه‌شده از سوی ایران به سازمان‌ها و سازوکارهای بین‌المللی در زمینه وضعیت حقوق بشر در کشور، در گزارش اخیر خود با طرح ادعای عدم دسترسی به داده‌های ایران، تلاش کرد تا استفاده از داده‌ها و گزارش‌های مغرضانه و سراسر دروغ منافقین را توجیه کند.

نظر شما