شناسهٔ خبر: 68375578 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

پیش بینی دستاوردهای هیجان انگیز و شوکه کننده انسان طی 100 سال آینده

صاحب‌خبر -

با نگاهی به دستاوردهای کنونی بشر می‌توان متوجه شد که انسان تا 100 سال آینده عصری طلایی را تجربه خواهد کرد. در ادامه به پیش بینی پیشرفت‌های شوکه‌کننده انسان و تغییرات زمین می‌پردازیم.

اگر از علاقه‌مندان به اخبار علمی باشید حتما می‌دانید که بشر در زمینه‌های مختلف پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته است. در بخش رباتیک و هوش مصنوعی تازه ابتدای مسیر هستیم و قطعا تغییرات شگفت‌انگیزی را به‌زودی تجربه خواهیم کرد. در بخش پزشکی ساخت واکسن بیماری‌های مرگبار کنونی و کند کردن روند پیری مطرح می‌شود. در بخش نجوم نیز تلاش می‌کنیم در مریخ زندگی کنیم؛ اما تا 100 سال آینده بشر چه دستاوردهای مهمی خواهد داشت؟

دستاوردهای انسان در 100 سال آینده به تغییرات باورنکردنی منجر خواهد شد 

دستاوردهای انسان 100 سال آینده دستاوردهای انسان 100 سال آینده

امروز می‌توانید این احساس را داشته باشید که سوار یک ماشین زمان شده‌اید و می‌خواهید به 100 سال آینده سفر کنید. تغییرات و پیشرفت های انسان در یک قرن آینده آنقدر هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد که قطعا آرزوی عمر طولانی را خواهید کرد. در ادامه مطلب دهه به دهه حرکت خواهیم کرد تا وضعیت انسان را در بخش‌های مختلف بررسی کنیم.

پیشرفت‌‌های انسان در سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۴

در طول ده سال آینده شاهد پیشرفت‌های جذابی در زمینه سفرهای فضایی خواهیم بود. بازگشت به ماه اولین اتفاق هیجان‌انگیز خواهد بود. انسان به‌کمک ماموریت آرتمیس مجدد روی قمر زمین قدم خواهد گذاشت. رقابت بین سازمان فضایی چین و ناسا نیز سبب خواهد شد پایگاه‌های دائمی در ماه ساخته شوند و کشورها کم‌کم خود را برای سفر به مریخ آماده کنند. هرچند که سفر سرنشین‌دار به سیاره سرخ تا سال ۲۰۳۵ انجام نخواهد شد.

دستاوردهای انسان 100 سال آینده دستاوردهای انسان 100 سال آینده

در بخش پزشکی و سلامت واکسن برخی از انواع سرطان ساخته خواهد شد. پزشکان این واکسن را با استفاده از فناوری mRNA خواهند ساخت. برای یادآوری باید گفت که این فناوری پیشتر برای ساخت واکسن کرونا استفاده شده بود. البته پیش بینی دستاوردهای انسان در طول 100 سال آینده فقط شامل تصاویر مثبت نخواهد بود. مشکل تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین همچنان پابرجا خواهد بود.

شهر بانکوک با جمعیت ۱۰ میلیون نفری اولین قربانی خواهد بود. از طرفی گرمایش زمین باعث بالا آمدن سطح آب اقیانوس‌ها خواهد شد و از طرفی دیگر مصرف بی‌رویه آب‌های زیرزمینی به فرونشست ۱۰ سانتی‌متری زمین در هر سال منجر می‌شود. در بدترین حالت پیش بینی می‌شود که ۹۶ درصد از این شهر تا سال ۲۰۳۰ زیر آب برود.

شهر زیر اب شهر زیر اب

حالا بیایید مجددا به پیش بینی های دستاوردهای مثبت انسان در طول 100 سال آینده برگردیم. ماشین‌های خودران بالاخره موفق می‌شوند خود را به مشتریان اثبات کنند و حضور پررنگی در خیابان‌های کشورهای پیشرفته داشته باشند. در واقع کم‌کم رانندگی انسان به یک تفریح تبدیل خواهد شد.

پیش بینی دستاوردهای انسان در 100 سال آینده: سال ۲۰۳۵ تا ۲۰۴۴

در طول این دهه سازمان‌های فضایی موفق می‌شوند ربات‌های پیشرفته‌ای را برای کاوش در قمرهای مشتری و زحل ارسال کنند. ما اقیانوس‌های موجود در تایتان را بررسی خواهیم کرد و شاید بتوانیم نشانه‌هایی از حیات میکروبی را پیدا کنیم. همچنین در این مرحله اخبار نجوم پر خواهد شد از سفرهای تجاری گسترده‌ای که به مقصد ماه انجام می‌شوند.

دستاوردهای انسان 100 سال آینده دستاوردهای انسان 100 سال آینده

در ادامه پیش بینی دستاوردهای انسان در 100 سال آینده باید بگوییم که احتمالا تا سال ۲۰۴۰ انسان روی مریخ قدم می‌گذارد. تا آن زمان موفق شده‌ایم بسیاری از چالش‌های حضور طولانی‌مدت در فضا را برطرف کنیم. به‌عنوان مثال می‌توانیم در برابر پرتوهای خطرناک فضایی از خود محافظت کنیم و یا از اتمسفر مریخ برای تولید اکسیژن بهره ببریم. همچنین مشکل پرورش گیاه در مریخ حل خواهد شد.

طبیعتا در این مرحله ساخت سکونتگاه‌های دائمی اجازه زندگی گروهی از انسان‌ها را در مریخ خواهد داد. این مسئله از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که تا سال ۲۰۴۴ مشکل گرمایش زمین بدتر خواهد شد. تا سال ۲۰۳۵ میانگین دمای کره زمین ۱.۵ درجه سلسیوس گرمتر خواهد شد و برخی جانوران مثل کوالا منقرض می‌شوند.

طوفان طوفان

موج‌های قدرتمند گرمایی باعث می‌شوند که زندگی سخت شود و طوفان‌های شدید آسیب‌های گسترده به زیرساخت‌ها وارد می‌کنند. طوفان‌هایی که پیشتر حتی شبیه آنها را انسان ندیده است. در نتیجه این اتفاق شهرهای ساحلی تخلیه خواهند شد تا افراد از طوفان‌های مکرر رهایی یابند.

تغییرات انسان و زمین در سال‌های ۲۰۴۵ تا ۲۰۵۴

پیش بینی دستاوردهای انسان در طول 100 سال آینده را با تغییرات آب‌و‌هوایی ادامه می‌دهیم. در طول این دهه اخبار علمی از عواقب وحشتناک گرمایش زمین پر خواهد شد. مردم عادی نیز کم‌کم متوجه می‌شوند که بحرانی بزرگ در راه است. مخصوصا اینکه میانگین دمای کره زمین در مقایسه با پیش از دوران صنعتی‌شدن ۲ درجه افزایش خواهد یافت.

دستاوردهای انسان 100 سال آینده دستاوردهای انسان 100 سال آینده

در نتیجه این اتفاق بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری زمین منقرض خواهند و شاهد ششمین انقراض دسته‌جمعی جهان خواهیم بود. همچنین بسیاری از دریاچه‌های جهان به‌خاطر گرمای شدید خشک خواهند شد. البته همه‌چیز منفی نیست. پیش‌ بینی می‌شود که دانشمندان بتوانند با یافتن راهی برای استفاده اقتصادی از انرژی گداخت هسته‌ای میزان انتشار کربن را کاهش دهند.

شاید هم در طول این دهه بتوانیم با یوفو و موجودات فضایی ارتباط برقرار کرده و یا پیامی از یک سامانه خورشیدی دور دریافت کنیم.

پیش بینی دستاوردهای انسان در 100 سال آینده: سال 2055 تا 2064

در طول این دهه حضور انسان روی مریخ تثبیت شده است و بشر رسما به‌عنوان گونه‌ای چند سیاره‌ای شناخته می‌شود. البته بعید می‌دانیم که پیش‌ بینی ایلان ماسک برای حضور یک میلیون انسان در مریخ به‌زودی محقق شود، اما تعداد انسان‌ها در سیاره سرخ قابل توجه خواهد بود. همچنین ناسا توانسته راکت جدیدی را آماده کند که زمان سفر به مریخ را به یک‌دهم حالت عادی کاهش می‌دهد.

دستاوردهای انسان 100 سال آینده دستاوردهای انسان 100 سال آینده

در پیش بینی دستاوردهای انسان در 100 سال آینده باید گفت که ما به‌صورت جدی به خروج از منظومه شمسی فکر خواهیم کرد. همچنین بشر می‌تواند در علم نانوتکنولوژی به پیشرفت‌های شگرفی دست یابد. انسان قادر خواهد بود ساختارهای مختلف را به‌صورت اقتصادی تولید کند. بدین‌ترتیب با لباس‌هایی مواجه خواهیم شد که آلودگی را پس می‌زنند و قادر هستند میکروب‌ها را نابود کنند. در این حالت هرگز مجبور نخواهید شد لباس‌های خود را بشورید.

تا سال ۲۰۶۰ زغال‌سنگ و نفت به‌صورت کامل از چرخه انرژی حذف خواهند شد و کشورهای مختلف بخش زیادی از انرژی موردنیاز خود را از طریق انرژی خورشیدی، باد و گداخت هسته‌ای تامین خواهند کرد.

پیشرفت‌‌های انسان در سال‌های 2065 تا 2074

اگر فکر می‌کنید لباس‌های ساخته شده با فناوری نانو جذاب هستند، باید به شما بگوییم که در طول این دهه انسان در فناوری پیکو به پیشرفت‌‌های شگفت‌انگیز دست پیدا می‌کند. فناوری پیکو ساختارهایی را هدف قرار می‌دهد که ۱۰۰۰ برابر کوچکتر از نانو هستند.

در ادامه پیش بینی دستاوردهای انسان در 100 سال آینده باید گفت که احتمالا می‌توانیم الکترون‌ها را دستکاری کنیم. در نتیجه حتی خاصیت‌ها و ویژگی‌های اتم‌ها تغییر خواهند کرد و انواع جدید ماده ایجاد خواهد شد. حوزه پزشکی نیز پیشرفت‌های جذابی را به‌خود خواهد دید. بین سال‌های ۲۰۶۵ تا ۲۰۷۴ انسان قادر خواهد بود اعضای بدن خود را با چاپگرهای سه‌بعدی پیشرفته ایجاد کند.

دستاوردهای انسان 100 سال آینده دستاوردهای انسان 100 سال آینده

همچنین سلول‌های بنیادی و مهندسی ژنتیک امکان معکوس کردن روند پیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها را فراهم خواهند کرد. اگر تا آن زمان زنده باشید، بعید نیست که عمر شما چند دهه دیگر نیز تمدید شود.

علاوه بر اینها پیشرفت‌های فضایی باعث می‌شود که افراد برای تعطیلات خود به مریخ سفر کنند یا تصمیم بگیرند سفری چند ساله را در منظومه شمسی داشته باشند. قطعا گذشتن از کنار سیاره مشتری و زحل جذاب خواهد بود.

پیش بینی دستاوردهای انسان در 100 سال آینده: سال 2075 تا 2084

تا پایان دهه ۲۰۷۰ فرآیند انتقال به انرژی‌های پاک کامل می‌شود و بشر دیگر کربن اضافی وارد اتمسفر نخواهد کرد. خودروهای الکتریکی در تمامی خیابان‌ها حضور خواهند داشت و افراد به‌خودروهای بنزینی همچون آثار باستانی نگاه خواهند کرد.

پیش بینی دستاوردهای انسان در 100 سال آینده می‌تواند کمی هم ترسناک شود. در طول این دهه انسان توانسته تمامی اعضای بدن را به‌صورت مصنوعی تولید کند و عمر گونه بشر را افزایش دهد. همچنین اولین‌ گام‌ها برای ساخت ابرانسان برداشته خواهد شد. چشمان ما توانایی مشاهده پشت سطوح را خواهند داشت و گوش‌های ما نیز فوق‌العاده قوی‌تر خواهند شد.

دستاوردهای انسان 100 سال آینده دستاوردهای انسان 100 سال آینده

علاوه بر اینها، ایمپلنت‌های خاصی ساخته خواهند شد که هوش انسان را افزایش می‌دهند. گونه جدید انسان به افراد چند دهه پیش همچون انسان‌های اولیه نگاه خواهد کرد و عملکرد بسیار بهتری در موقعیت‌های گوناگون خواهد داشت.

همچنین پیش بینی می‌شود در طول این دهه انسان بتواند در زمینه ساخت آسانسورهای فضایی موفق شود. به این صورت که کابل‌هایی خاص ما را به ایستگاهی در مدار زمین می‌رسانند و از آنجا سفرهای فضایی خود را آغاز می‌کنیم. در طول این دهه دیگر کسی از راکت‌های فضایی استفاده نمی‌کند و سفر به فضا بسیار مقرون‌به‌صرفه شده است.

تغییرات انسان و زمین در سال‌های 2085 تا 2094

با وجود تلاش‌های گسترده انسان برای کاهش انتشار کربن و استفاده از انرژی‌های پاک، دمای کره زمین همچنان افزایش خواهد یافت. مسئله نیز به حجم بالای کربن‌دی‌اکسیدی باز می‌گردد که در طول دهه‌های گذشته انسان روانه اتمسفر کرده است.

در بسیاری از بخش‌های جهان دیگر چیزی به‌نام برف وجود نخواهد داشت. همچنین ما مجبور خواهیم شد با المپیک زمستانی و ورزش‌هایی همچون هاکی روی یخ خداحافظی کنیم. احتمالا در این دوره بسیاری از مناطق خاورمیانه نیز غیرقابل سکونت خواهند شد.

دستاوردهای انسان 100 سال آینده دستاوردهای انسان 100 سال آینده

در رابطه با پیش بینی دستاوردهای انسان در 100 سال آینده باید به مهندسی ژنتیک اشاره کنیم. تا سال ۲۰۹۴ بسیاری از گونه‌های جانوری زمین منقرض خواهند شد؛ اما از طرفی دیگر ما به‌توانایی بازگرداندن آنها به حیات دست پیدا می‌کنیم. به این‌صورت که جنین جانداران منقرض‌شده در آزمایشگاه ایجاد شده و سپس در بدن یک گونه نزدیک قرار می‌گیرند.

تا سال ۲۰۹۴ حجم زیادی از یخ‌های قطبی آب خواهند شد. در نتیجه شاهد ساخت‌و‌ساز گسترده در مناطق قطبی خواهیم بود. در واقع جمعیت قابل‌توجهی از انسان‌ها تصمیم می‌گیرند برای فرار از گرما در شهرهای قطب جنوب ساکن شوند.

پیشرفت‌‌های انسان در سال‌های 2095 تا 2104

پیش بینی دستاوردهای انسان در 100 سال آینده کار آسانی نیست؛ اما می‌توان با توجه به روند کنونی حدس‌هایی زد. بین سال‌های ۲۰۹۵ تا ۲۱۰۴ بشر توانسته به فناوری کنترل آب‌و‌هوا دست یابد. شبکه‌ای گسترده از توربین‌های بادی نیز برای استفاده از انرژی طوفان‌ها برپا شده‌اند.

زبان انگلیسی زبان انگلیسی

حالا سفر به قسمت‌های مختلف منظومه شمسی اقدامی عادی محسوب می‌شود و کاوشگرهای مختلف سعی می‌کنند قمرهای گوناگون را بررسی کنند. همچنین انسان موفق شده به منابع معدنی سیاره‌های مختلف دست یابد. در طول این دهه جهانی‌شدن باعث می‌شود که مرزهای بین کشورها کمرنگ‌تر شوند. به‌صورتی که از میان ۷۰۰۰ زبان در اواخر قرن بیستم فقط سه زبان انگلیسی، اسپانیایی و چینی تا سال ۲۱۰۴ باقی خواهند ماند.

پیش بینی دستاوردهای انسان در 100 سال آینده: سال 2105 تا 2115

اگر بتوانید به‌نحوی تا قرن بیست‌و‌دوم زنده بمانید، از پیشرفت‌های بشر شگفت‌زده خواهید شد. علم پزشکی به‌جایی رسیده است که اکنون سعی می‌کند ویژگی‌های گونه‌های دیگر را به انسان اضافه کند. به‌عنوان مثال می‌توانیم همچون گیاهان از نور خورشید برای تولید قند خون بهره ببریم. این اتفاق تغییر شگرفی را در جهان ایجاد می‌کند. همچنین انسان قادر خواهد بود کلیه داده‌های ذهن خود را روی سرورهایی خاص آپلود کند.

دستاوردهای انسان 100 سال آینده دستاوردهای انسان 100 سال آینده

در طول این دهه گروهی از انسان‌ها تصمیم می‌گیرند که از زندگی واقعی جدا شده و در دنیایی دیجیتال به زندگی ادامه دهند. همچنین تلاش انسان برای یافتن جایگزینی مناسب برای کره زمین با موفقیت همراه شده است. در نتیجه تلاش‌ خواهیم کرد اولین کاوشگرها را به سیاره‌ای دور در یک سامانه خورشیدی دیگر بفرستیم.

تغییرات شگفت‌آور انسان در سال‌های ۲۱۱۵ تا ۲۱۲۴

در بخش پایانی پیش بینی دستاوردهای انسان در 100 سال آینده باید به تغییرات سال‌های ۲۱۱۵ تا ۲۱۲۴ اشاره کنیم. در طول این دهه هوش مصنوعی و ربات‌ها به بخشی جدایی‌ناپذیر از تمامی جوامع تبدیل شده‌اند. ترکیب انسان و هوش مصنوعی می‌تواند آینده را برای همیشه تغییر دهد. نسخه جدید انسان‌ها توانایی‌های ذهنی فوق‌العاده زیادی دارد. در واقع ترکیب هوش احساسی انسان‌های کنونی با قدرت پردازشی و تحلیلی هوش مصنوعی به تولد گونه‌ای برتر منجر خواهد شد.

هوش مصنوعی هوش مصنوعی

همین اتفاق نیز سبب می‌شود که جنگ‌ها و درگیری‌های گسترده‌ای بین انسان‌های عادی و گونه جدید به‌وجود آید. در زمینه سفرهای فضایی هم شاهد پیشرفت‌های جذابی خواهیم بود. حضور گسترده انسان در منظومه شمسی باعث می‌شود که زوج‌های جوان برای محل ازدواج خود بین ماه و مریخ مردد باشند. همچنین آنها می‌توانند برای ماه عسل به کمربند کویپر سفر کرده و از کنار سیاره‌های جذاب منظومه شمسی بگذرند.

علاوه بر اینها، بشر مواد معدنی و نیازهای خود را از طریق سیارک‌ها و سیاره‌های مختلف تامین خواهد کرد. به‌طورکلی پیش بینی می‌شود که دستاوردهای انسان در طول 100 سال آینده ماهیت کره زمین را به‌صورت کامل دگرگون کند. ما دیگر گونه‌ای محدود نخواهید بود و می‌توانیم با عمر جاودانه خود سفر به کهکشان‌های دیگر و ارتباط با تمدن‌های بیگانه را امتحان کنیم. شاید هم اتفاق‌های پیش‌بینی نشده سبب اثبات مفاهیم عجیبی همچون مولتی‌ورس شوند.

به‌نظر شما تا 100 سال آینده چه اتفاقات جذابی در کره زمین رخ می‌دهد؟

بیشتر بخوانید:
دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری مریخ که در آینده به آن‌ها سفر خواهیم کرد این ربات انسان نمای پیشرفته، آینده بشر را پیش‌بینی کرد + ویدیو هشدار ایلان ماسک: هوش مصنوعی شما را بیکار می‌کند

نظر شما