شناسهٔ خبر: 68374039 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

۹۶ طرح عمرانی در مشهد آماده بهره‌برداری است/ سکونت ۷۰۰هزار افغانستانی

فرماندار مشهد گفت: همزمان با هفته دولت ۹۶ طرح عمرانی با ۱۳۵ هزار میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال اعتبار آماده افتتاح در این شهرستان است.

صاحب‌خبر -

محسن داوری روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: همچنین عملیات اجرایی هفت طرح عمرانی و خدماتی با پیش بینی ۱۷ هزار میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال آغاز می شود که بیشتر آن ها در سه روز آینده افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد.

وی بیان کرد: از میان طرح های قابل افتتاح ۱۳ طرح در بخش مرکزی، هفت طرح در بخش رضویه، سه طرح در بخش احمدآباد و بقیه در مشهد افتتاح خواهد شد که در نوع خود عملکرد خوبی است.

فرماندار مشهد ادامه داد: امسال با تصمیم های اتخاذ شده نارضایتی زیادی برای سفر مسافران و زائران اربعین از مشهد گزارش نشده است، در روزهای اخیر نیز با تدابیر لازم مشکلی در ترمینال مسافربری و ایستگاه راه آهن برای مسافران بوجود نیامد.

وی گفت: ناوگان جاده ای فعال در بخش صنعت و کارخانجات را برای رفع کمبود ناوگان جاده ای در دهه پایانی صفر به کار گرفته ایم تا کمبود ناوگان جبران شود.

دلاوری به مدیریت سفر انبوه زائران مشهدی امام حسین(ع) به مرزهای غربی اشاره و بیان کرد: برای ایام پایان صفر نوآوری داشته ایم به گونه ای که فعالیت های اجرایی دستگاه ها را یک ماه زودتر شروع کردیم، بر این اساس مسیر زائران پیاده را زودتر تعیین و تقسیم بندی کرده و به خصوص در موضوع تامین آب برنامه ریزی شده است.

۱۰۰ هزار نفر به ظرفیت اقامتی مشهد افزوده شد

فرماندار مشهد اضافه کرد: امسال ظرفیت اقامت و اسکان زائران دهه آخر صفر در مشهد نسبت به سال قبل ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است، پارسال این ظرفیت شامل هتل، زائرسرا و مهمانپذیر و اقامت‌گاه های اضطراری حدود ۷۰۰ هزار شب اقامت بود که تلاش داریم امسال آن را به ۸۵۰ هزار اقامت برسانیم.

وی گفت: سامانه ۳۰۷۰۴۵ به صورت شبانه روزی فعال شده و زائران و مسافران می توانند اطلاعات اماکن اقامتی مشهد را از این طریق دریافت کنند، همچنین مجموعه "هم محله ای های امام رضا(ع) " نیز برای اسکان زائران را می توانند زائران را راهنمایی کنند.

دلاوری با بیان اینکه در حال حاضر واحد اقامتی غیر مجاز در مشهد وجود ندارد، افزود: هرآنچه واحد اقامتی غیرمجاز بوده، مهر وموم شده و یا مجوز گرفته اند و این واحدها باید نرخ مصوب از مسافر بگیرند.

وی ادامه داد: ناظران و بازرسان اصناف و دستگاه های خدمات رسان در سطح بازار مستقر شده و بر اجرای نرخ نامه های مصوب در همه بخش ها نظارت مستمر دارند.

فرماندار مشهد گفت: در ایام دهه پایانی صفر ۲۲ بازار موقت در اطراف حرم مطهر رضوی ایجاد شده تا ۲۱ قلم کالای مورد نیاز زائران را با نرخ مصوب بین زایران توزیع نمایند.

پرسپولیس و استقلال درخواستی برای بازی در مشهد نداشته اند

فرماندار مشهد همچنین به نحوه صدور مجوز بازی های فوتبال در این شهر اشاره کرد و گفت: شورای تامین شهرستان فقط در مواردی که برگزاری یک بازی یا یک همایش بزرگ نیازمند مداخله برای موضوع ترافیک یا مساله امنیت باشد، به مساله ورود می کند.

وی اظهار کرد: اگر بخواهند برنامه ای مانند سلام فرمانده، برنامه محفل یا همایش کارگران در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار شود باید شان مردم و الزامات ترافیکی و امنیتی رعایت شود و قطعا شورای تامین در این حوزه ورود می کند این موضوع برای مسابقات فوتبال نیز صدق می کند.

دلاوری گفت: البته اگر قرار باشد مسابقه فوتبالی در مشهد برگزار شود که بازی دو تیم بدون تماشاچی باشد و همچنین تیم ها هوادار آن چنانی نداشته باشند، ورود شورای تامین به موضوع منتفی است.

رییس شورای تامین شهرستان مشهد بیان کرد: تاکنون درخواستی برای صدور مجوز برای برگزاری بازی تیم های پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه امام رضا(ع) به شورای تامین شهرستان نیامده است و قلعه نویی نیز درخواستی برای بازی تیمی نداده است.

حضور ۷۰۰ هزار افغانستانی در مشهد

وی بیان کرد: اظهار نظر در خصوص صدور مجوز برای بازی و حضور یک تیم افغانستانی در ورزشگاه امام رضا(ع) نیز باید توسط متولی ورزش استان یعنی اداره کل ورزش و جوانان صورت گیرد.

داوری ادامه داد: در حال حاضر ۷۰۰ هزار افغانستانی در مشهد حضور و فعالیت دارند که حضور آنها به صورت مجاز و یا غیرمجاز است.

وی تاکید کرد:به محض شناسایی اتباع افغانستانی غیرمجاز در مشهد، این افراد از کشور اخراج می شوند، همانگونه که تاکنون شماری زیادی از این اتباع غیرمجاز از کشور طرد شده اند.

برچسب‌ها:

نظر شما