شناسهٔ خبر: 68373275 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سهمیه فوتبال ایران در لیگ نخبگان آسیا کم شد!

با اعلام رئیس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای، سهمیه ایران در فصل آینده لیگ نخبگان آسیا کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: مصطفی زارعی در بیست‌وسومین جلسه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها که با حضور برخط مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال همراه بود، اظهار داشت: باتوجه به امتیاز‌هایی که در ۵سال گذشته گرفتیم، برای فصل آتی لیگ نخبگان با کاهش سهمیه مواجه شدیم و به ۱+۱ رسید.

به گزارش برنا، وی ادامه داد: در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا هم یک سهمیه خواهیم داشت و باید شیوه مناسبی در نظر گرفته شود تا مشخص شود این سهمیه‌ها به چه تیم‌هایی باید برسد.

رئیس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای افزود: با توجه به شرایطی که وجود دارد دور از تصور نیست که در صورت عدم کسب نتایج مطلوب، بازهم سهمیه ما کم شود. در حال حاضر با قطر تنها ۲ امتیاز فاصله داریم، به عبارتی دیگر آن‌ها سهمیه ۲+۱ دارند و ۲ امتیاز بیشتر از باشگاه‌های ما کسب کرده‌اند که جای جبران دارد و باید به آن توجه داشت.

زارعی گفت: شرکتی استرالیایی به عنوان نماینده AFC، در جریان فرآیند دریافت مجوز، مدارک باشگاه‌ها را بررسی خواهد کرد. در ۲سال گذشته و در کمیته صدور مجوز حرفه‌ای، سعی بر این بود استاندارد‌ها رعایت شود و برای همین سخت‌گیری‌هایی انجام شد. در حال حاضر استاندارد‌ها و ممیزی‌ها سخت‌تر هم شده است و این نگرانی وجود دارد بازهم شاهد اتفاقات تلخ فصل قبل باشیم. بحت آماده بودن استادیوم‌ها و کیفیت زمین بازی بسیار مهم است و امیدواریم هرچه زودتر به استاندارد‌های لازم برسیم.

نظر شما