شناسهٔ خبر: 68372574 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جنبش مجاهدین فلسطین: اظهارات «بن گویر» بخشی از طرح «یهودی‌سازی قدس» است

تهران- ایرنا- جنبش مجاهدین فلسطین ضمن محکوم کردن اظهارات وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مبنی بر احداث کنیسه در مسجدالأقصی، آن را بخشی از طرح‌ یهودی‌سازی گسترده قدس دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های فلسطین، جنبش مجاهدین سکوت کشورهای عربی و اسلامی در برابر تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مسجدالأقصی و هدف قرار دادن هویت اسلامی این مکان مقدس و شهر قدس را محکوم کرد.

این جنبش تأکید کرد که اظهارات «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در خصوص احداث کنیسه در مسجدالأقصی بخشی از طرح گسترده یهودی‌سازی قدس اشغالی است.

جنبش مذکور تأکید کرد که رژیم صصهیونیستی با سوء استفاده از سکوت عربی و نبودن مرجعیت‌های اسلامی و مسیحی، طرح‌های یهودی‌سازی خود را اجرا می‌کند و سکوت و همدستی کشورهای عربی در قبال نسل‌کشی در غزه نیز سران رژیم اشغالگر را به اجرای طرح‌های خود علیه ملت فلسطین ترغیب می‌کند.

در همین ارتباط، شیخ «عکرمه صبری» امام جماعت و خطیب مسجدالأقصی در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت که بن گویر هیچ دلیلی برای ادعای خود در خصوص حق یهودیان در مسجدالأقصی ندارد؛ وی در طرح‌های ادعایی خود شکست خورده و اکنون به دنبال ملتهب کرردن اوضاع است تا نشان دهد که کاری انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه کابینه رژیم صهیونیستی مسئول اظهارات بن گویر است، گفت: ما بر اسلامی بودن مسجدالأقصی تأکید می‌کنیم و درباره هر گونه نزدیک شدن به آن هشدار می‌دهیم. طرح‌هایی که از آن سخن گفته می‌شود، طرح‌های ساختگی است و مسجدالأقصی همچنان باقی خواهد ماند.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که به تندروی مشهور است در اظهاراتی گفت: سیاست ما اجازه می دهد که در کوه معبد (مسجدالاقصی) نماز بخوانیم. آنجا قانون برای یهودیان و مسلمانان مساوی است و من قصد دارم که در آنجا کنیسه بسازم.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این اظهارات بن گویر اعلام کرد که تغییراتی در وضعیت کنونی مسجدالاقصی ایجاد نشده است.

همچنین موشه آربل وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهاراتی بن گویر گفت: نتانیاهو باید فورا تحرکاتی اتخاذ کند و مواضع بن گویر درمود مسجدالاقصی را متوقف کند.

وی تصریح کرد: بن گویر حکمت و تدبیر ندارد و این امر منجر به خونریزی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی در تلاش است با کنترل کامل بر مسجدالاقصی، آن را تخریب کند؛ زیرا به عقیده موهوم آنها در زیر این مسجد، «هیکل» [معبد] مورد ادعایی آنها قرار دارد و آنها به دنبال ساخت دوباره این هیکل به جای مسجدالاقصی هستند.

ایده تخریب مسجد الاقصی و ساخت معبدی یهودی در آن، ریشه در باورهای افراطی صهیونیست ها دارد و سال هاست که از سوی گروه های تندرو دنبال می شود.

جریان مسیحی صهیونیستی در آمریکا، اصلی ترین حامی این اقدام است که بر اساس آموزه های التقاطی صهیونیستی ادعا می کند ویرانی مسجد الاقصی و ساخت معبد سوم سلیمان به جای این مسجد، شرط ظهور حضرت مسیح (ع) است و بدون ساخت این معبد، مسیح هرگز ظهور نمی کند.

گروهای تندرو صهیونیست مدعی شده اند که خرابه های معبد نخست و دوم سلیمان در زیر مسجد الاقصی واقع شده است و برای ساخت مجدد این معبد، راهی جز ویرانی مسجد الاقصی وجود ندارد.

با همین رویکرد، صهیونیست ها ده ها سال است که مشغول حفاری در زیر مسجدالاقصی هستند؛ ظاهرا با این هدف که اثری از معابد اول و دوم بیایند و نیز روند تخریب مسجدالاقصی را تسهیل کنند. موج حفر تونل‌ها بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۱ در شهر قدیمی قدس و «مسجد الاقصی» به راه افتاد و هر کدام از این تونل ها دارای نام و مشخصات ثبت شده‌ای است اما در وضعیتی مشکوک، هیچ اطلاعاتی از بیشتر تونل‌هایی که بعد از قرن ۲۱ حفر شده‌اند وجود ندارد.

چند سال بعد از آغاز حفاری‌های بی‌سر و صدا در زیر زمین مسجد الاقصی، بخش‌هایی از این مسجد نشست کرده و باعث ترک خوردن دیوارهای برخی از خانه‌های اطراف شده است. این امر موجب اعتراض مسئولان فلسطینی شد و آن‌ها در نامه‌هایی سرگشاده به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو)، خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب به منظور بررسی حفاری‌هایی شدند که رژیم صهیونیستی در زیر این مسجد انجام داده است.

نظر شما