شناسهٔ خبر: 68372201 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

آیا مصرف ژل رویال در باروری موثر است؟

ژل رویال به عنوان یکی از محصولات تولیدی زنبور عسل سرشار از ویتامین‌ها، کربوهیدرات، پروتئین و مواد معدنی دیگر است، که خواص متعددی دارد. این ماده ژلاتینی در طب سنتی برای افزایش طول عمر، پیشگیری از بروز بیماری، تقویت انرژی و تقویت قدرت باروری معرفی شده و‌ چندین سال است که مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

در این مقاله قرار است به بررسی تاثیر ژل رویال در باروری بپردازیم. اینکه درمان ناباروی با ژل رویال امکان پذیر است یا خیر؟ پس برای آشنایی با تاثیر این ماده ارزشمند برای بارداری ادامه این مطلب را دنبال نمایید.

تاثیر مصرف ژل رویال در باروری

یکی از دلایل ناباروری در افراد معمولا کمبود مواد مغذی یا ضعف قوای جنسی می‌باشد. از آنجایی که ژل رویال یا ژل ملکه حاوی مواد مغذی سرشاری از جمله آمینو اسید و پروتئین، انواع آنزیم، کربوهیدرات و مواد دیگر است، قطعا به این موضوع کمک کرده و برای بارداری موثر است. به‌علاوه ژل رویال تاثیر بسیاری در افزایش میل جنسی و همچنین تعادل هورمونی که عوامل مهمی در باروری هستند، دارد.

تاثیر ژل رویال در باروری زنان

قطعاً می‌دانید که زنان برای باردار شدن به مواد مغذی مختلفی نیاز دارند و جالب است بدانید که ژل رویال حاوی مقدار بسیار زیادی از مواد مغذی و معدنی است. بنابراین مصرف این ماده به خوبی می‌تواند نیاز یک زن را برای بارداری برطرف کند. علاوه بر این باید اضافه کنیم که ژل رویال همچون یک فیتواستروژن بوده و موجب تقویت پوشش داخلی و عضلات رحم می‌شود.

نکته‌ای که این ژل را از دیگر محصولات طبیعی و غیرطبیعی متمایز می‌کند این است که، این ژل به عنوان مکمل دارویی عمل کرده و عوارض جانبی ندارد. مصرف این ژل قبل از بارداری موجب انتقال ژن الم به جنین شده و همچنین به خاطر خاصیت آنتی بیوتیکی که دارد از ایجاد عفونت در خانم‌های باردار جلوگیری می‌کند.

تاثیر ژل رویال در باروری مردان

شایان ذکر است که اسپرم‌ها به مواد مغذی مثل کربوهیدرات، ویتامین، پروتئین، آنزیم و... نیاز دارند و ژل رویال به خوبی می‌تواند این نیاز را برطرف کند. علاوه بر این باید اضافه کنیم که این ژل منجر به بهبود میل جنسی، پارامترهای مختلف منی ( کیفیت و تعداد اسپرم، حجم منی و تحرک) و تعادل هورمونی نیز می‌شود. همان گونه که حدس می‌زنید این موارد تاثیر بسیار زیادی در باروری آقایان دارند و قطعاً مصرف این ژل می‌تواند آقایان را به نتیجه دلخواه خود برساند.

طریقه مصرف ژل رویال برای بارداری

تا به امروز برای مصرف ژل رویال اندازه و مقدار مشخصی بیان نشده و برای مصرف آن بهتر است که تحت نظر متخصص طب سنتی عمل کنید. اما به طور کلی مصرف این ژل با چهار روش زیر امکان‌پذیر است.

13

  • زیر زبانی: این روش برای افرادی مناسب است که با مصرف داروی زیر زبانی مشکل ندارند؛ هر روز صبح به صورت ناشتا یک گرم ژل باید زیر زبان قرار داده شده تا کاملاً جذب بدن شود. این روش بهترین روش برای مصرف ژل رویال است؛ زیرا ترکیبات موجود در ژل طور مستقیم وارد جریان خون می‌شوند و فرد خیلی زودتر به نتیجه می‌رسد.
  • کپسول: همان گونه که می‌توانید حدس بزنید در این روش ماده ژل رویال داخل کپسولی قرار داده می‌شود. در این روش دیگر ماده ژلاتینی در معرض اسید معده قرار نمی‌گیرد و زمانی که به روده کوچک می‌رسد، باز میشود و سپس جذب بدن می‌گردد.
  • مخلوط با عسل: در این روش ژل با مقداری عسل ترکیب و میل می‌شود.
  • خوراکی: در روش خوراکی فرد می‌تواند ژل را به صورت دهانی مصرف کند. از آنجایی که معمولاً مواد معدنی و پروتئین‌های داخل ژل توسط اسید معده از بین می‌روند این روش خیلی توصیه نمی‌شود.

بهترین زمان مصرف ژل رویال برای بارداری

همان گونه که می‌دانید هر داروی طبیعی و حتی شیمیایی زمان مصرف دارد؛ یعنی اگر فرد در یک زمان خاص از آن استفاده کند، به بهترین نتیجه ممکن می‌رسد. برای مثال بهترین زمان برای مصرف ژل رویال صبح زود و به صورت ناشتا است.

پس از بیدار شدن یک گرم از ژل را زیر زبان خود گزاشته و یک دقیقه صبر کنید، تا ژل به خوبی جذب بدن شود. البته در صورت تمایل نیز می‌توانید از روش‌های ذکر شده استفاده نمایید. علاوه بر این باید دقت شود که پس از مصرف به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه چیزی نخورید، تا فرایند جذب به طور کامل انجام شود.

عوارض احتمالی استفاده از ژل رویال

در بخش‌های پیش‌تر نیز اشاره کردیم که مصرف ژل رویال عوارض چندانی ندارد؛ اما با این حال ممکن است این ماده نیز همچون هر ماده طبیعی دیگری یک سری عوارض احتمالی داشته باشد. برای مثال در افرادی که سابقه آسم و آلرژی دارند، ممکن است که مصرف این ژل منجر به تنگی نفس یا اسپاسم‌های تنفسی شود. یا حتی افرادی که به نیش زنبور حساسیت دارند، نباید به طور مستقیم از این محصول استفاده کنند.

ژل رویال محصول طبیعی زنبور عسل است، که یک منبع غنی از مواد معدنی و مغذی به حساب آمده و تاثیر بسیار زیادی در افزایش میل جنسی و تعادل هورمونی در خانم‌ها و آقایان دارد. اکثر محققان بر این باورند که این ماده یک گزینه بسیار عالی برای باروری در خانم‌ها و آقایان است.

همچنین محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف ژل رویال به صورت ناشتا موجب جذب بیشتر ژل رویال شده و اینگونه می‌توان نتایج بهتری از این محصول دریافت کرد. البته قبل از مصرف ژل رویال بهتر است که با یک متخصص مشورت کرده و سپس مصرف آن را آغاز کنید.

منبع

 

برچسب‌ها:

نظر شما