شناسهٔ خبر: 68372027 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

حضور پرقدرت جریان «نفوذ فرهنگی» در «بنیاد سینمایی فارابی»؛

فیلم‌های بی‌ربط «روایت ناتمام سیما» و «کاپیتان» به عنوان نماینده ایران اسلامی راهی «جشنواره مسلمانان روسیه» شدند

سینماپرس: «کاپیتان» و «روایت ناتمام سیما» به عنوان دو اثر سینمایی بی‌ربط با سبک زندگی اسلامی صرفا به دلیل آنکه از محصولات بنیاد سینمایی فارابی می‌باشند به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در بیستمین جشنواره مسلمانان کازان روسیه حضور داده شدند. اقدامی اشتباه که گواهی بر حضور قدرتمند جریان نفوذ فرهنگی بوده و ذهنیت مخاطب مسلمان این جشنواره اسلامی از ایران اسلامی را به چالش کشیده و حتی مخدوش می‌سازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سینماپرس، بیستمین جشنواره بین المللی مسلمانان کازان میزبان ۲ فیلم سینمایی «کاپیتان» ساخته محمد حمزه ای به تهیه کنندگی صابر امامی و «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی و تهیه کنندگی مجید رضابالا است.

فیلم سینمایی «روایت ناتمام سیما» در بخش «روسیه و جهان اسلام» و فیلم سینمایی «کاپیتان» در بخش «به سوی سینما با خانواده» این جشنواره حضور دارند.

«روایت ناتمام سیما» روایتگر قصه دکتر آرش سمین استاد دانشگاهی است که زندگی موفقی دارد اما خبری در فضای مجازی، شرایط خانوادگی او را دستخوش تغییر می‌کند ...

«کاپیتان» نیز قصه عیسی پسر نوجوانی است که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند و آرزوی دیدن دریا را دارد.

در دوره قبلی این جشنواره فیلم «بدون قرار قبلی» توانست ۲ جایزه بزرگ این رویداد را از آن خود کند. بیستمین جشنواره مسلمانان کازان از ۱۶ تا ۲۱ شهریور برابر با ۶ تا ۱۱ سپتامبر در روسیه برگزار می شود.

نظر شما