شناسهٔ خبر: 68371842 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تاکید مجدد قاهره بر مخالفت با هرگونه حضور اسرائیلی‌ها در گذرگاه رفح یا فیلادلفیا

ایسنا

یک منبع مصری اعلام کرد این کشور مجددا به تمام طرف‌های ذیربط تأکید کرده است، حضور نیروهای اسرائیلی در گذرگاه رفح یا محور فیلادلفیا را نمی‌پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، یک منبع عالی‌رتبه مصری امروز (دوشنبه) گفت: مصر میانجیگری بین طرف‌های درگیر در غزه را متناسب با امنیت ملی خود و حفظ حقوق ملت فلسطین مدیریت می‌کند. مصر مجددا به تمام طرف‌های ذیربط تأکید کرده است حضور اسرائیل در گذرگاه رفح یا محور فیلادلفیا را نمی‌پذیرد.

طبق گزارش المیادین، این منبع افزود: هیئت امنیتی مصر نهایت تلاش خود را برای رسیدن به توافق بین طرف‌ها به کار می‌گیرد و تلاش‌های خود را با شرکا در قطر و آمریکا هماهنگ می‌کند.

منابع آگاه امنیتی مصری شامگاه یکشنبه از پایان بدون نتیجه مذاکرات درباره آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی در قاهره خبر دادند. آن‌ها می‌گویند حماس و رژیم صهیونیستی با بسیاری از پیشنهادهای میانجیگران مخالفت کردند.

یک مقام اسرائیلی اما به وبگاه واللا نیز گفته مذاکرات مثبت بود اما اختلاف‌ها میان طرفین همچنان باقی است. مذاکرات قاهره پس از مذاکرات هفته گذشته در دوحه برگزار شد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز نوشت، بازگشت هیئت اسرائیلی به تل‌آویو به معنای بحران در مذاکرات نیست بلکه مذاکرات ادامه دارد. در مذاکرات قاهره هیچ گونه گشایشی حاصل نشد.

همچنین سازمان رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از مسؤولان گزارش داد همچنان یک هیئت فنی اسرائیلی برای ادامه مذاکرات و کاهش شکاف‌ها در قاهره است.

شبکه سی ان ان نیز به نقل از یک مسؤول آمریکایی افزود، مذاکرات در روزهای آینده ادامه خواهد داشت و تیم‌های مذاکره کننده برای حل مسائل باقی مانده در قاهره خواهند ماند.

رژیم صهیونیستی بر باقی‌ماندن نظامیان خود در محور فیلادلفیا در جنوب غزه پافشاری می‌کند اما حماس بر خروج اشغالگران از غزه تاکید دارد.

پیشتر رسانه‌ها و مقام‌های رژیم صهیونیستی از سنگ‌اندازی‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم در مسیر توافق انتقاد کرده بودند.

نظر شما