شناسهٔ خبر: 68371204 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ارائه خدمات درمانی و دارویی هلال احمر برای بیش از ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار زائر اربعین

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خدمات درمانی و بهداشتی ارائه شده به زائران اربعین حسینی را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به خدمات درمانی که هلال احمر به زائران اربعین از سه‌شنبه، شانزدهم مرداد تا دوشنبه پنجم شهریور ارائه داده است، اظهار کرد: کمیته سلامت و امداد و نجات هلال احمر در این بازه زمانی به بیش از سه میلیون و ۳۵۴ هزار و ۵۵۹ نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه داده است، همچنین لازم است بدانیم داخل کشور ۱۲۵۴ عملیات و خدمات برای زائران حسینی انجام شده است و حدود ۳۱ هزار و ۲۳۱ نفر برای دریافت خدمات به مراکز هلال احمر مراجعه حضوری داشتند.

وی درباره اسکان اضطراری زائران افزود: در مدت زمان مذکور بیش از ۱۰ هزار و ۳۱۰ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۱۶۶۱ مصدوم نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به ارائه خدمات امدادی و درمانی جمعیت هلال احمر به زائران اربعین حسینی در کشور عراق گفت: در این بازه زمانی در کشور عراق برای بیش از یک میلیون و ۴۲۸ هزار نفر خدمات درمانی انجام شده و بیش از یک میلیون و ۸۸۲ مورد خدمات دارویی به زائران اربعین حسینی در کشور عراق ارائه شده است، همچنین بیش از ۲۹۷ هزار و ۲۶ زائر که دچار گرمازدگی شده بودند، نیز درمان شدند.

نامدار با اشاره به اعزام تعدادی از زائران به مرز ادامه داد: ۳۷۱ نفر از زائران به مرزها منتقل شدند تا ادامه روند درمان برای آنها در کشور انجام شود.

نظر شما