شناسهٔ خبر: 68370938 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تولید روزانه بیش از ۲۰۰ تُن شیر در ملایر

فرنوش رئیسی

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی دامداری ملایر از تولید روزانه بیش از ۲۰۰ تُن شیر در این شهرستان خبر داد و گفت: با احتساب دامداری‌های پگاه و شرکت دشت گل کردستان در حسین‌آباد شاملو، این میزان تولید افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

مرتضی عظیمی دوشنبه ۵ شهریور ماه در آئین افتتاح باسکول ۶۰ تُنی تمام اتوماتیک تعاونی دامداران ملایر به وجود ۲۳ هزار رأس دام سنگین و ۳۰۰ هزار رأس دام سبک در این شهرستان اشاره کرد و افزود: هویت‌گذاری به صورت مستقیم انجام می‌شود و روزانه ۵۰ تُن شیر در دامداری‌های سنتی این شهرستان جمع‌آوری و به کارخانه‌های استان ارسال می‌شود.

عظیمی تعاونی کشاورزی دامداران ملایر به اشتغال ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این تعاونی  اشاره و تصریح کرد: این تعاونی ۷۰۰۰ نفر عضو دارد که همه آنها فعالند و از خدمات این تعاونی بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال بیش از ۴۰ تن بذر ذرت علوفه‌ای بین کشاورزان و دامداران توزیع شد و ماشین‌آلات کاشت و برداشت را هم خودمان برای دامداران تهیه کردیم.

عظیمی با بیان اینکه بالاترین حجم عملیات پی‌اچ‌آی و رکورد را در سطح استان داریم، گفت: بیش از ۵۰۰ تُن شیر با کیفیت را خشک کردیم و به حدود یک‌هزار تُن رسید و موفق شدیم هفته‌ای ۲۵ تُن شیر خشک را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه در سال جدید وضعیت شیر نابسامان بود و سه ماه اخیر به واسطه نبود بازار خوب، رکود سنگینی داشتیم، خاطرنشان کرد: با کمک چند کارخانه واسط توانستیم شیر خام را خشک کرده و به کشورهای ترکیه، پاکستان و عراق صادر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای صادرات از کارخانه حمیل تویسرکان کمک گرفتیم و در صورت راه‌اندازی دستگاه خشک کردن شیر در شرکت پلاره ملایر، برای صادرات به ما کمک می‌کند، افزود: اگر این کمک‌ها نبود، نمی‌توانستیم از این مرحله سخت عبور کنیم.

مدیرعامل تعاونی کشاورزی دامداری ملایر ادامه داد: با توجه به توانایی و ظرفیت و تعداد بالای دامی که دراین شهرستان وجود دارد، نیاز به یک کارخانه کنسانتره داریم.

تولید روزانه بیش از ۲۰۰ تُن شیر در ملایر

عظیمی با بیان اینکه واحد عرضه میدان دام نیز با همت فرماندار ملایر در دست اقدام است، گفت: برای توسعه میدان عرضه دام در حال تامین زمین بیشتر هستیم و برای اجرای این طرح، تسهیلات نیاز داریم.

وی همچنین به افتتاح باسکول ۶۰ تُنی تمام اتوماتیک با اعتبار هفت میلیارد ریال به عنوان یک وسیله کاربردی برای دامداران اشاره و بیان کرد: همچنین درب اتوماتیک با اعتبار ۲ میلیارد ریال، یک دستگاه وانت نیسان حمل شیر با اعتبار ۶ میلیارد ریال و یک دستگاه موتور سیکلت با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خریداری و امروز به صورت همزمان مورد بهره‌بردرای قرار گرفت.

عظیمی اخذ کارت بازرگانی را یکی از اولویت‌ها برای شرکت تعاونی کشاورزی دامداری ملایر عنوان کرد و افزود: نیازمند صدور مجوز داروخانه و کلینیک دامپزشکی هستیم، در حالی‌ که قبلا این مجوز را داشتیم و باطل شده و دامداران و کشاورزان مجبورند مایحتاج خود را با قیمت بالا تهیه کنند.

وی همچنین احداث یک کشتارگاه صنعتی در ملایر را از ضرورت‌ها برشمرد و افزود: بسته‌بندی گوشت قرمز، مرغ و ماهی برای این شهرستان ضروری است و حمایت از دادمدار سنتی نیز نباید فراموش شود، چرا که بیشتر به دامدار صنعتی توجه می‌شود و اگر دامدار سنتی نباشد، اشتغال نصف می‌شود.

به گزارش ایسنا، همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، باسکول ۶۰ تنی تمام اتوماتیک و درب تمام اتوماتیک با اعتبار یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان و با سرمایه‌گذاری تعاونی دامداران شهرستان ملایر افتتاح شد.

همچنین عملیات اجرایی سالن ورزش‌های رزمی شهید «علی نظری» در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع از اعتبارات استانی با پیش‌بینی اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، آغاز شد. سال گذشته نیز دو میلیارد تومان برای آغاز این پروژه تخصیص یافت.

تولید روزانه بیش از ۲۰۰ تُن شیر در ملایر

انتهای پیام

نظر شما