شناسهٔ خبر: 68370730 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قالیباف افتخارآفرینی تیم‌های ملی کشتی نوجوانان ایران را تبریک گفت

تهران - ایرنا - رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی و نایب قهرمانی در رشته آزاد را در رقابت های جهانی تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدباقر قالیباف روز دوشنبه - ۵ شهریورماه - در پی افتخارآفرینی تیم‌های ملی کشتی نوجوانان در رقابت‌های جهانی در پیامی گفت: افتخارآفرینی تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد نوجوانان کشورمان در رقابت‌های جهانی موجب مسرت و مباهات گردید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این پیام افزود: این نوجوانان دلاور و برومند با غیرت و تلاش خویش در رشته فرنگی به مقام قهرمانی و در رشته آزاد به جایگاه نایب‌قهرمانی دست یافتند و توانستند بار دیگر رشادت جوان ایرانی را برای جهانیان به نمایش بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: با عرض تبریک این موفقیت‌های ارزشمند به کشتی‌گیران، مربیان و کادر فنی، مسئولان تیم‌ها و ملت بزرگوار ایران، توفیق آینده‌سازان کشورمان‌ در تمامی عرصه‌ها را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

به گزارش ایرنا، رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان روزهای ۲۹ تا ۳۱ مردادماه در شهر امان پایتخت کشور اردن برگزار شد و در پایان این مسابقات، تیم ایران توانست با کسب ۳ مدال طلا و ۳ مدال برنز، با دفاع از عنوان قهرمانی دوره گذشته، بار دیگر روی سکوی اول جهان قرار بگیرد.

تیم کشورمان در این رقابت‌ها، توسط آرمین شمسی‌پور در وزن ۴۸ کیلوگرم، امیرمهدی سعیدی نوا در وزن ۶۵ کیلوگرم و دانیال ایزدی در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا، ابوالفضل کرمی در وزن ۵۱ کیلوگرم، عمادرضا محسن نژاد در وزن ۸۰ کیلوگرم و علی اصغر دادبخش در وزن ۱۱۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده‌بندی تیمی، ایران با اقتدار و با ۱۴۰ امتیاز به‌عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های ازبکستان با ۱۱۳ و آذربایجان با ۱۰۵ امتیاز دوم و سوم شدند.

همچنین رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان روزهای ۲ تا ۴ شهریورماه در شهر امان پایتخت کشور اردن برگزار شد و در پایان این رقابت‌ها، تیم ایران توسط ابوالفضل شمسی‌پور در وزن ۷۱ کیلوگرم و رضا افشار در وزن ۸۰ کیلوگرم به مدال طلا، امیرعباس رمضانی در وزن ۴۵ کیلوگرم و امیرعباس علیزاده در وزن ۴۸ کیلوگرم به مدال نقره، امیررضا علیپور در وزن ۹۲ کیلوگرم و ابوالفضل محمدنژاد در وزن ۱۱۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده‌بندی تیمی آمریکا با ۱۵۲ امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت، ایران با ۱۳۲ امتیاز نایب قهرمان شد و قرقیزستان با ۱۰۴ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

نظر شما