شناسهٔ خبر: 68370592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در گیلان:

فرزندان شاهد وارثان و انتقال دهندگان فرهنگ ایثار هستند

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه وظیفه همه ما پاسداری و حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت : فرزندان شاهد وارث فرهنگ ایثار و شهادت هستند و باید این فرهنگ متعالی را به نسل‌های بعدی انتقال دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در گیلان، آیت الله رسول فلاحتی روز دوشنبه در دیدار با تشکل فرزندان فرهیخته شاهد و ایثارگر گیلان، اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت چراغ راه ما در همه دوران‌ها به شمار می‌رود و این میراث باید حفظ شود و در این میان انسجام یافتگی فرزندان شهدا برای حفظ دستاوردهای شهیدان و انقلاب اسلامی ضروری است.

امام جمعه رشت بر لزوم تلاش مجاهدانه برای تعامل بیشتر فرزندان شاهد و ایثارگر با هم در استان تاکید کرد و افزود: فرزندان شاهد باید در قالب یک کار تشکیلاتی و سازمان یافته بتوانند به خوبی ایثارگری‌های شهدا را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

وی با بیان اینکه فرزندان شهدایی که در استان مسئولیت دارند باید با این تشکل ارتباط گرفته و انسجام یافته کار کنند، اضافه کرد: تعیین یک نظام نامه و تعهد به این تشکل همواره در دستور کار قرار گیرد.

آیت الله فلاحتی، فرزندان شهدا را نماد بزرگ منشی و شرافت ایران اسلامی دانست و بیان کرد: تاثیرگذاری یادگاران شهدا به عنوان سرمایه اجتماعی بر دل و ذهن مردم غیر قابل انکار است زیرا شهدا مسیر تاریخ را تغییر دادند و اسطوره‌های افتخارآفرین و سند عزت و سربلندی ما هستند.

وی با تاکید بر اینکه ارتقاء فضای فرهنگی گیلان نیازمند تلاش همگانی است، خاطرنشان کرد: نکته مهم و قابل توجه، پرهیز از یکنواختی در اقدامات فرهنگی است و بر اساس بیانیه گام دوم آسیب‌ شناسی مسائل فرهنگی برای برطرف کردن نقاط ضعف مؤثر و با اهمیت است.

نظر شما