شناسهٔ خبر: 68370371 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توضیح مدیر نقل و انتقالات سازمان لیگ در خصوص سهمیه زیر ۲۵ سال

تهران- ایرنا- مدیر نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران در خصوص سهمیه زیر ۲۵ سال باشگاه‌ها در لیگ برتر توضیحاتی ارایه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرشید طاهری امروز دوشنبه در گفت‌وگو با سایت سازمان لیگ فوتبال ایران در مورد استفاده باشگاه‌ها از سهمیه زیر ۲۵ سال اظهار داشت: در بند ۲ ماده ۳ آئین‌نامه نقل و انتقالات آمده بود هر باشگاه می‌تواند از ۲ سهمیه زیر ۲۵ سال در فهرست بازیکنان خود استفاده کند مشروط به اینکه این بازیکنان در فهرست زیر ۲۳ سال همان باشگاه در فصل گذشته حضور داشته باشند.

وی افزود: این بند از آئین‌نامه در تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳ توسط هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به این شرح اصلاح شد؛ هر باشگاه می‌تواند از ۲ سهمیه زیر ۲۵ سال در فهرست بازیکنان خود استفاده کند مشروط به اینکه این بازیکنان در فهرست زیر ۲۳ سال همان باشگاه در فصل گذشته حضور داشته باشند. این سهمیه شامل بازیکنان دارای قرارداد یا داری مهلت تمدید با همان باشگاه را شامل می‌شود.

مدیر نقل و انتقالات سازمان لیگ تصریح کرد: اگر باشگاه‌ها در خصوص نحوه استفاده از بازیکنان زیر ۲۵ سال ابهام داشته باشد موظفند از کمیته های تعیین وضعیت و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال استعلام بگیرند زیرا مرجع تفسیر قانون سازمان لیگ نیست. در حال حاضر نیز باشگاه نساجی مازندران در این خصوص استعلام از این کمیته ها را انجام داد و با توجه به استعلام صورت گرفته کارت بازیکنان این باشگاه صادر و تحویل مسئولان نساجی شد. سایر باشگاه ها نیز برای استفاده از سهمیه زیر ۲۵ سال نیز باید از کمیته‌های تعیین وضعیت و تدوین مقررات استعلام کنند.

نظر شما