شناسهٔ خبر: 68368656 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

کار کردن با من خیلی سخت است

دبیر: در کشتی تا پخ می‌کنی قهر می‌کنند!

رئیس فدراسیون کشتی در مراسم تجلیل از مدال‌آوران کشتی المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: رئیس بعدی فدراسیون کار سختی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، پنجم شهریور در تقویم ایران، روز خاصی است. روزی که جهان پهلوان غلامرضا تختی یکی از بزرگترین چهره‌های ورزشی ایران چشم به جهان گشود و به تازگی این روز در تقویم ایران به عنوان روز ملی کشتی، ورزش اصیل و سنتی کشورمان ثبت شد.

امروز در مراسمی که فدراسیون کشتی با حضور پیشکسوتان و چهره‌های شاخص این رشته برگزار کرد، علیرضا دبیر به‌عنوان رئیس فدراسیون کشتی صحبت کرد و او در ابتدای صحبت‌هایش گفت: روزی که رئیس فدراسیون شدم فردا صبح با آقای دنیامالی صبحانه خوردیم، او رئیس فدراسیون قایقرانی بود و دو مدال طلای آسیایی این رشته در زمان دنیامالی کسب شد. او به من گفت باید برنامه جامع بنویسید. ما این برنامه را نوشتیم و اکنون هیچ فدارسیونی این برنامه را ندارد. من زمانی که به فدراسیون آمدم گفتم برنامه فدراسیون را به من بدهید، برنامه مسابقات را به من دادند. 

وی افزود: همه چیز روی برنامه جلو می‌رود و واقعیت این است در جاهای زیادی عقب هستیم ولی داریم روی آن کار می‌کنیم. زیرساخت وقتی مشکل دارد باید در بحث فنی و فرهنگی کار کنیم. ما الان برنامه جامع برای ۸ ساله آینده داریم، بعضی‌ها گفتند دبیر فقط به دنبال ساخت و ساز است، اما این بازسازی نیست، باید برای پیشرفت فنی کشتی زیرساخت‌ها مجهز باشند. روز گذشته تیم ملی نایب قهرمان جهان شد من تا صبح حرص خوردم چون می‌دانستیم به کجا باختیم.

2043835

*کار رئیس فدراسیون بعدی بسیار سخت است
دبیر در توضیح شرایط کنونی فدراسیون گفت: کار رئیس بعدی خیلی سخت است و باید این برنامه را جلو ببرد. فدراسیون کشتی بودجه‌اش 6 میلیارد نبوده ولی ما این کار را کردیم. کشتی اکنون به درآمدزایی رسیده و با بودجه‌ای که داریم خیلی کارها کردیم. فوتبال برای انگلیس است، تکواندو برای کره‌جنوبی است اما کشتی ثبت ملی دارد و هویت ماست، برخی رشته‌ها از اینکه می‌گوییم کشتی ورزش ملی است ناراحت می‌شوند در صورتی که کشتی ورزش ملی ماست و ثبت شده است. وقتی در سه سال و نیم، از المپیک قبلی تا المپیک پاریس سه مدال طلا گرفتیم و باید بیشتر می‌گرفتیم ولی نکته این است که ما بدبیاری در این المپیک چند مدال طلا را از دست دادیم اما این وضعیت روزهای بد ماست؛ حرفم این است که حیف است که در ۸۰ سال ۱۰ مدال گرفتیم و از طرفی در سه سال، این همه طلا گرفتیم. یعنی ما نمی‌توانیم در این چند سال بیشتر از این مدال بگیریم؟ ما داریم کم می‌گذاریم.

*تفاوت ما و ژاپن و آمریکا، نداشتن اندیشکده است!
دبیر درباره شرایط رقابت با ژاپن و آمریکا در سال‌های اخیر گفت: در علم بدنسازی مشکل داریم و باید آن را رفع کنیم. ما اندیشکده می‌خواهیم. ما به امثال آقای برزگر نیاز داریم. وقتی بحث بدنسازی می‌شود نمی‌دانم چرا برخی از نفرات ناراحت می‌شوند؟ من در رابطه با کتف حرف زدم و برخی‌ها ناراحت شدند، چرا قبول نمی‌کنیم ما در برخی موارد ضعیف هستیم و باید آن را درست کنیم؟ کشتی آزاد باید دو مدال طلا می‌گرفت، حسن یزدانی یک دقیقه کم آورد. با این حال باید تلاش کنیم. از وزارت ورزش می‌خواهم به ما کمک کند تا برنامه‌های خودمان را عملیاتی کنیم. علی حیدری، امیر خادم، رضا یزدانی و کلی ورزشکار دیگر در تاریخ کشتی خیلی بیشتر باید طلا می‌گرفتند و من دنبال این هستم که چرا نگرفتند!

رئیس فدراسیون کشتی همچنین خاطرنشان کرد: ما مهمان هستیم. من پدربزرگم در بازار تهران، حمال بود و اصلا کلمه بدی نیست و واقعیت است که ما حمال هستیم. افتخار می‌کنیم و خدا این توفیق را به ما داده. دیگر مربیان و جامعه کشتی باید یاد بگیرند، قهر کردن را دور بریزند. ما پخ کنیم، قهر می‌کنند. به خدا باید التماس کنیم تا کار کنیم. اگر شماها جای من بودید چه می‌کردید؟ همین هتل ما در پاریس، در شرایطی بود که 7 ماه من را کشتند. تلاش کردیم و اعتقاد داشتم که آنجا برویم اما در فضای مجازی خیلی به من فحش دادند ولی قرار نیست که ول کنم و بروم. اگر اعتقاد داریم، باید برای کار کردن التماس کنیم چون کار برای خداست. همین آقای رنگرز ایستاد و جوابش را گرفت. خودش می‌داند کار کردن با من چقدر سخت است. ما اینجا خواب نداریم و 24 ساعته قرار است فقط کار کنیم.

نظر شما