شناسهٔ خبر: 68365270 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مراسم تجلیل از مدال‌آوران کشتی برگزار شد

دبیر: کیلویی کار نمی‌کنیم؛ جامعه کشتی قهر کردن را کنار بگذارد!/ دنیامالی: در المپیک آینده باید از ظرفیت دیگر رشته‌ها نیز استفاده کنیم

رئیس فدراسیون کشتی در مراسم تجلیل از مدال‌آوران کشتی المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: رئیس بعدی فدراسیون کار سختی خواهد داشت؛ بودجه کشتی حتی ۶ میلیارد هم نبوده، اما الان به وضعی رسیده‌ایم که این بودجه فقط هدیه یک طلاآور المپیک شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - مراسم تجلیل از مدال‌آوران کشتی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در راستای گرامیداشت روز ملی کشتی و زادروز جهان‌پهلوان غلامرضا تختی امروز (دوشنبه، ۵ شهریورماه) در سالن همایش‌های فدراسیون کشتی با حضور مسئولان ورزش، فدراسیون کشتی و ملی‌پوشان کشتی برگزار شد.

علیرضا دبیر در این مراسم اظهار داشت: آقای دنیامالی دوست من در شورای شهر در کار‌های عمرانی برج میلاد، تونل توحید و اتوبان‌های تهران بود. کار‌های عمرانی را از حاج احمد دنیامالی یاد گرفتم. او رییس فدراسیون قایقرانی بود که در دوره ایشان ۲ طلای بازی‌های آسیایی در قایقرانی گرفتیم. روزی که من رئیس فدراسیون شدم، ظهر آن روز با دنیامالی که اکنون وزیر است و آن موقع رئیس فدراسیون قایقرانی بود با هم صبحانه خوردیم و همان موقع به من پیشنهاد داد طرح جامع برای فدراسیون کشتی بنویسیم.

وی ادامه داد: ما طرح جامع و توسعه کشتی را داریم که تا ۲۰۲۸ نوشته شده است در حالیکه هیچ فدراسیونی چنین طرحی را ندارد؛ تنها فدراسیونی هستیم که طرح جامع را نوشته‌ایم. اینطور نیست که کیلویی کار کنیم، همه چیز طبق برنامه جلو می‌رود؛ به خدا می‌دانیم کجا می‌رویم. اگر می‌خواهیم در بحث فنی موفق شویم باید به کارهای زیرساختی و عمرانی و فرهنگی نگاه ویژه داشته باشیم و نباید بی‌خیال این مسائل بشویم و تاثیر آن را امروز شاهدش هستید.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: ما دیروز در نوجوانان جهان دوم شدیم که تا صبح حرص می‌خوردم. ما صبح جلسه‌ای ۳ ساعته با وزیر داشتیم. هر کسی از این به بعد به فدراسیون بیاید باید طبق راهی که ترسیم شده جلو برود. کِی فدراسیون کشتی به طلایی المپیک ۶ میلیارد می‌داد؟ ما برای نوجوانان و جوانان هم جایزه می‌گذاریم. خدا را شکر کشتی به سمت درآمدزایی می‌رود چون بودجه وزارت محدود است و نمی‌توان فقط به بودجه اتکا کرد.

دبیر تصریح کرد: رئیس بعدی فدراسیون کشتی کار سختی خواهد داشت! فدراسیون کشتی بودجه‌اش حتی ۶ میلیارد هم نبوده، اما الان به وضعی رسیده‌ایم که این بودجه فقط هدیه یک طلاآور المپیک شده است. این راه درآمدزایی باید برای رؤسای بعدی فدراسیون نیز ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: من از همه جامعه کشتی برای این مراسم و قسمت رونمایی از کتاب منصور برزگر دعوت کردم؛ چه راست بوده‌اند، چه چپ! شاید نمی‌خواستم کسانی را دعوت کنم، اما چون منصورخان برزگر اهل این سیاسی‌بازی‌ها نیست و استاد همه ماست، در این مراسم به احترام منصورخان برای همه دعوت‌نامه ارسال شد. هر کس در کشتی بگوید او به من خدمت نکرده دروغ گفته است.

دبیر خاطرنشان کرد: کشتی ورزش اول و هویت ورزش ایران است و نمی‌دانم چرا برخی از رشته‌ها از این حرف ناراحت می‌شوند؛ کشتی برای همه است. جایگاهش مانند بسکتبال در آمریکاست یا فوتبال در انگلیس؛ جایگاه کشتی در ایران نیز همانند همین رشته‌هاست.

رئیس فدراسیون کشتی تأکید کرد: جامعه کشتی یاد بگیرد قهر کردن را کنار بگذارد. باید التماس کنیم تا کار کنیم و خدمت کنیم! این فرهنگ باید از کشتی ریشه‌کن شود. من خودم را «حمال فدراسیون» می‌دانم!

دبیر با ذکر خاطراتی از کمک‌های منصور برزگر در دوران قهرمانی خود، گفت: ما کتاب قهرمانان کشتی را شروع به نوشتن کرده‌ایم و هر قهرمان جهان و المپیکی آماده باشد این کار را می‌کنیم. کتاب علیرضا حیدری را هم نوشته‌ایم. منصور برزگر هم با اصرار قبول کرد. از همه پیشکسوتانی که آمدند تشکر می‌کنم. از المپیک قبلی تا الان ۳ سال طول کشید. وقتی ما ۲ طلا می‌گیریم یعنی می‌توانیم چندین طلا بگیریم. در کشتی آزاد شانس ۲ طلا داشتیم. حسن یزدانی فقط یک دقیقه می‌خواست تا حریفش را ببرد.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: دنیا مالی نگاه بلندمدت دارد. ما یک اندیشکده می‌خواهیم تا فکر کنیم. ما در علم بدنسازی مشکل داریم. ما گفتیم در جراحی کتف مشکل داریم خیلی‌ها ناراحت شدند. خب مشکل داریم باید بگوییم.

وی خطاب به دنیامالی گفت: کشتی ما خیلی بیشتر از این‌ها می‌تواند جلو برود. همین عباس جدیدی و برزگر یا حیدری و امیر خادم باید طلای المپیک می‌گرفتند. از دنیامالی ممنونم چرا که اولین جایی که رسماً آمد به مراسم کشتی بود. برنامه توسعه کشتی را نوشته‌ایم. از شما کمک می‌خواهیم برنامه‌هایمان را عملیاتی کنیم. ما حمالی می‌کنیم. کلمه بدی هم نیست و به آن افتخار می‌کنیم. جامعه کشتی یاد بگیرند قهر کردن را کنار بگذارند. پِخ می‌کنی قهر می‌کنند! ما باید التماس کنیم که در کشتی کار می‌کنیم. دائم به من فحش می‌دهند؛ اگر این طور باشد باید ول کنم بروم؟ کار کردن با من سخت است. رنگرز ایستاد و نتیجه هم‌گرفت. ما ۲۴ ساعته باید کار کنیم.

 

دبیر: کیلویی کار نمی‌کنیم؛ جامعه کشتی قهر کردن را کنار بگذارد!/ دنیامالی: در المپیک آینده باید از ظرفیت دیگر رشته‌ها نیز استفاده کنیم

احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان در ادامه این جلسه اظهار داشت: کشتی قهرمانان برجسته‌ای دارد و ما شاگرد تمامی پیشکسوتان حاضر در این مراسم هستیم و نخستین حضور رسمی‌ام در یک مراسم با فدراسیون کشتی رقم خورد. کشتی ورزش پراهمیت و مهمی برای کشور ماست و در المپیک لس‌آنجلس قطعاً کار کشتی‌گیران ما سخت خواهد بود و امیدوارم مدال‌آوری آن‌ها بیشتر شود.

وزیر ورزش و جوانان اشاره کرد: در فدراسیون جهانی ۱۵ سال عضو هیات رئیشه بودم و می‌دانم چنین مجموعه‌ای از نظر جهانی چه معنی می‌دهد. کشتی ما مثل کاراته در ژاپن است. ۴ سال دیگر المپیک لس آنجلس را داریم و باید درخشش تاریخی در آنجا داشته باشیم. امیدوارم داوری در آنجا وضعیت بهتری داشته باشد. چیزی که مهم است این است که این مجموعه الگویی برای سایر فدراسیون‌ها شود. از صراحت لهجه دبیر خوشم می‌آید. درست است بعضی جا‌ها برخی‌ها را می‌رنجاند، اما بعدا متوجه می‌شوند که دبیر درست گفته است.

دنیامالی تصریح کرد: دبیر وقتی کاری را شروع می‌کند می‌خواهد در آن اول باشد. در این مجموعه آثار هنری خوبی دیده می‌شود و چیزی که برای ورزش کشور نیاز است استفاده از هوش مصنوعی است. با استفاده از ظرفیت فنی تمامی خبرگان ورزش، باید در المپیک آینده از ظرفیت دیگر رشته‌ها نیز استفاده کنیم و نباید فقط به امید کشتی و تکواندو در المپیک بنشینیم.

وی همچنین درباره صندوق حمایت از قهرمانان عنوان کرد: ما درباره صندوق قهرمانان شرمنده‌ایم و تمام تلاشم تقویت این صندوق است. این صندوق در شان پیشکسوتان نیست و هرچیزی هم که بدهیم جوابگوی زحمات آن‌ها نخواهد بود. ما را بی نیاز به تذکر ندانید. در آینده به تذکرات و راهنمایی‌های شما نیاز داریم.

دنیامالی در پایان گفت: ما باید از نرم افزار استفاده کنیم و کشتی باید برای دنیا نسخه بنویسد. من به کار روتین عادت ندارم و خوشم نمی‌آید. جوانانی مثل دبیر در کشور زیاد هستند و من هم عاشق تحول و رقابت هستم و دوست دارم کشورم اول شود؛ برای همین اینجا قول می‌دهم تا با برنامه ریزی مستمر و استفاده از تمام توانایی‌مان در لس آنجلس استفاده کنیم.  قول می‌دهم تحول عظیمی در ورزش ایران بدهم و فضای بین‌المللی را متأثر کارهای خودمان خواهیم کرد.شروعمان بازی‌های آسیایی ژاپن است و تا المپیک لس آنجلس هم پیش می‌رویم. کشتی رقابت ویژه برای ماست و می‌دانم علی دبیر آروز‌های بلندی دارد، امیدوارم شاهد آرزو‌ها و افتخارآفرینی‌هایشان باشیم و می‌دانم آن روز دیر نیست. اهالی ورزش باید قدر یکدیگر را بدانند.

احمد دنیامالی پس از مراسم تقدیر از مدال آوران المپیکی کشتی نیز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز روز تختی و زکریای رازی است. در کل روز خوبی است که از منصور برزگر تجلیل داشتیم. او آدم را یاد عبدالله موحد، ابراهیم جوادی، مرحوم عطاءالله بهمنش می‌اندازد. در آن زمان که ما نوجوان بودیم گزارش‌های کشتی قهرمانان‌مان را از رادیو گوش می‌کردیم.

وی افزود: به هر حال روز خیلی خوبی بود. از اعتمادی که برای برعهده گرفتن پست وزارت ورزش به من شد، خدا را سپاسگذارم. مسئولیت سنگینی است، اما از این فرصت استفاده می‌کنم تا قول بدهم که تحولی را در ورزش خواهیم داشت. چهره دیگری را از ورزش ایران هم در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویا خواهیم داشت و هم در المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس.

 

دبیر: کیلویی کار نمی‌کنیم؛ جامعه کشتی قهر کردن را کنار بگذارد!/ دنیامالی: در المپیک آینده باید از ظرفیت دیگر رشته‌ها نیز استفاده کنیم

 

منصور برزگر نیز در مراسم روز ملی کشتی و تجلیل از مدال‌آوران المپیک گفت: تشکر می‌کنم از فدراسیون کشتی که این مراسم را تشکیل داد و امروز شاهد تجلیل از مدال‌آوران خواهیم بود

وی ادامه داد: امروز از کتاب من رونمایی خواهد شد. این اتفاق تنها به خاطر بنده نیست بلکه ایجاد انگیزه خواهد شد برای قهرمانان امروز که بدانند برای رسیدن به قله‌های افتخار باید سختی‌های زیادی کشید. ما در کشتی باید به دنبال واژه پهلوانی باشیم. باید بدانیم که جهان پهلوان تختی چطور بعد از گذشت سال‌ها هنوز نام و یادش در دل همه مردم زنده است

برزگر در پایان خاطرنشان کرد: پهلوانی سنت و مرام همه ما ایرانی‌هاست و باید در همه مراحل زندگی پهلوانی را سرلوحه کار‌های خود قرار دهیم.

در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جهان پهلوان غلامرضا تختی اسطوره جوانمردی و پهلوانی در ورزش، از منصورخان برزگر دارنده مدال‌های طلا، و نقره جهان و المپیک و سرمربی چندین دوره تیم ملی کشتی آزاد تجلیل و از کتاب زندگی نامه وی با نام "برزگر: زندگی در تلاطم همیشگی" رونمایی شد.

 

<div id="video-display-embed-code_483146" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4790129/483146?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما