شناسهٔ خبر: 68365819 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی و سازمان سمت

تفاهم‌نامه همکاری‌‌ مشترک فی‌مابین «پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» و «سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت)»، منعقد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به‌منظور توسعه همکاری‌های علمی دوجانبه و هم‌افزایی در موضوعات موردنیاز و انجام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، تفاهم‌نامه همکاری‌‌های مشترک فی‌مابین «پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی» و «سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت)» توسط زهرا سلمان «سرپرست پژوهشگاه» و حجت‌الاسلام‌والمسلمین داوود مهدوی زادگان «رئیس سازمان» با حضور مسئولان ارشد هر دو مجموعه به امضا رسید.

ازجمله مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه عبارت‌اند از: «طراحی و اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک درزمینهٔ تولید کتب مبنایی در حوزه فعالیت‌ها و اهداف طرفین»، «تألیف، ترجمه و تدوین کتب درسی رشته‌های موردنیاز و مرتبط»، «تألیف و ترجمه کتب مبنایی در حوزه علوم انسانی»، «ترجمه کتب موردنیاز علوم انسانی به زبان‌های خارجی (ازجمله عربی و انگلیسی)»، «چاپ، نشر و توزیع آثار مشترک با در نظر گرفتن امکانات طرفین» و «همکاری مشترک درزمینهٔ نشر الکترونیک».

همچنین از دیگر اهداف مهم این تفاهم‌نامه می‌توان به «برگزاری نشست‌ها و دوره‌های علمی، کارگاه‌های آموزشی، پژوهشی، سخنرانی‌ و همایش‌ها در چارچوب موردتوافق»، «همکاری در معرفی آثار علمی و برنامه‌‌های پژوهشی، تبادل اطلاعات، تجارب و استفاده از منابع علمی در اختیار طرفین»، «حمایت از پایان‌نامه و رساله‌های تحصیلات تکمیلی با توجه به اهداف سازمان سمت» «نقد و بررسی تحلیلی کتب درسی رشته‌های موردنیاز و مرتبط»، «همکاری در طرح‌های حوزه جامعه و صنعت»، «همکاری در توسعه و حمایت از استارت‌آپ‌ها و فناوری‌های نوین حوزه نشر» و ... اشاره کرد.

شایان‌ذکر است، دکتر مجید علی طاولی «معاون اداری، مالی و مدیریت منابع پژوهشگاه»، حامد عباسی «سرپرست معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه»، مهدی رسولی «سرپرست معاونت فناوری پژوهشگاه»، ملیحه صابری نجف‌آبادی «معاون پژوهشی سازمان سمت»، محمدعلی فتح‌الهی «مشاور عالی سازمان و رئیس پژوهشکده نظریه‌پردازی در پژوهشگاه علوم انسانی»، مهدی طاهری «مشاور عالی سازمان» و صالح رفیعی «مسئول انتشارات پژوهشگاه» از دیگر حاضران در این جلسه بودند.

گفتنی است در پایان جلسه مذکور، حاضران از تجهیزات و دستگاه‌های مستقر در آزمایشگاه‌های تخصصی پژوهشگاه بازدید و با خدمات قابل‌ارائه به عموم افراد ازجمله انجام تست‌های پایش سلامت و تندرستی آشنا شدند.

نظر شما