شناسهٔ خبر: 68364860 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۲۴ طرح کشاورزی ‌خوزستان‌ آماده افتتاح در هفته دولت

فاطمه سعدیان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از افتتاح ۲۴ پروژه کشاورزی به مناسبت هفته دولت در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

مجید نبی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دولت، با اشاره به افتتاح ۲۴ طرح کشاورزی در استان، اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن هفته دولت، ۲۴ طرح‌ در زیر بخش‌های آب و خاک، باغبانی و گلخانه، تولیدات دامی، دامپزشکی، شیلات و آبزیان، منابع طبیعی و آبخیزداری در هفته دولت بهره‌برداری خواهند شد.

وی با اشاره به مهمترین پروژه‌ها، افزود: از جمله این طرح‌ها می‌توان به افتتاح شبکه آبیاری موقت و تسطیح نسبی بخشی از اراضی منطقه نوآباد شهرستان آبادان با هدف توسعه نخیلات این شهرستان اشاره کرد. هدف این طرح، احیای اراضی و نخلستان‌های منطقه و توسعه کشاورزی، مهارجت معکوس کشاورزان و افزایش تولید نخیلات و محصولات کشاورزی و افزایش تولید ناخالص ملی و اشتغالزایی بوده است.

نبی‌پور با اشاره به جزئیات این پروژه، افزود: این طرح در مساحت ۴۰۰ هکتار و با احداث ۳ کانال خاکی به طول ۸۵۰۰ متر مربع و اعتبار هزینه شده ۲۳۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: این ۲۴ طرح با اعتبار بیش از ۱ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های ایذه، بهبهان، شوش، دهدز، دزفول، مسجدسلیمان، دزپارت، خرمشهر، شادگان، لالی، باوی، آبادان، هویزه و شوشتر قرار دارند.

وی یادآور شد: با افتتاح این پروژه‌ها، هزار و ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار و ۵۵ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

انتهای پیام

نظر شما