شناسهٔ خبر: 68364841 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

المیادین:

عراق اولین مقصد سفرهای خارجی پزشکیان خواهد بود

منابع شبکه خبری المیادین اعلام کردند که مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران، عراق را به عنوان مقصد اولین سفر خارجی خود پس از انتصاب در این سمت تعیین کرده و این امر حاکی از اهمیت روابط ایران با عراق است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، برخی منابع ویژه شبکه خبری المیادین افشا کردند که مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران در اولین سفر خارجی خود پس از انتصاب در سمت ریاست جمهوری ایران، به عراق سفر خواهد کرد.

این منابع اظهار کردند: این سفر آقای پزشکیان در پاسخ به دعوت عبداللطیف رشید، همتای عراقی او و پیش از سفر ایشان به مقر سازمان ملل در نیویورک انجام می‌شود.

در همین رابطه باید به این نکته اشاره شود که اواسط ژوئن علی باقری کنی، سرپرست وقت وزارت خارجه ایران در آخرین سفر رسمی به عراق، در شهر بغداد کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق داشت.

باقری کنی در آن کنفرانس بر لزوم توقف بدون قید و شرط نسل‌کشی در نوار غزه تاکید کرد و گفت: همکاری میان کشورهای منطقه باید در هر زمان برای ملت فلسطین تقویت شود.

سرپرست وقت وزارت خارجه ایران در کنفرانس مطبوعاتی بغداد اظهار کرد: رویکرد ایران و عراق درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه یکی است و ۲ کشور درباره کمک به ملت مظلوم فلسطین اتفاق‌نظر دارند و ایران و عراق ۲ ستون اصلی در منطقه هستند.

فؤاد حسین نیز با اشاره به اینکه شرایط منطقه خطرناک است و باید راه‌حل‌هایی برای پایان یافتن بحران حاصل شود، تاکید کرد که گسترش جنگ در لبنان بر کل منطقه تأثیر خواهد گذاشت.

نظر شما