شناسهٔ خبر: 68363173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزون بر ۴۰۰ هزار اصله انواع نهال در سیستان وبلوچستان تولید شد افزون بر ۴۰۰ هزار اصله انواع نهال در سیستان وبلوچستان تولید شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت:از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار اصله انواع نهال میوه‌های سردسیری، گرمسیری، نیمه گرمسیری و گیاهان زینتی در نهالستان‌های استان تولید شد.

صاحب‌خبر -

سعید نارویی اظهار داشت:تعداد نهالستان‌ها و مراکز تولید نهال دارای مجوز استان ۱۰ مرکز است که در ۷ شهرستان نیکشهر، چابهار، راسک، خاش، میرجاوه و نیمروز و بمپور فعالیت دارند.

وی تصریح کرد از نهال‌های تولیدی سیستان وبلوچستان می‌توان به انواع نهال انبه، موز، کنار پیوندی، پاپایا، گواوا، چیکو، تمبر هندی، مرکبات، پسته، انار، توت و انجیر و گیاهان زینتی اشاره کرد که توسط بخش خصوصی در حال تولید می‌باشند. 

نارویی اظهار داشت:تن‌ها واحد کشت بافت استان در مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان در شهرستان بمپور قرار دارد که در سال‌جاری اقدام به تولید بیش از ۲۰ هزار اصله نهال کشت بافت ارقام مختلف موز و همچنین آناناس و خرمای مجول با هدف بومی سازی فناوری‌های نوین در حوزه بخش کشاورزی نموده است.

نظر شما