شناسهٔ خبر: 68362804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون استاندار فارس:

آورده‌های مالی سرمایه‌گذاران خارجی در فارس تضمین می‌شود

زهرا عسگری

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: از سرمایه‌گذاری اتباع خارجی در استان استقبال می‌کنیم و آورده‌های مالی توسط وزارت اقتصاد و دارایی تضمین می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد فرخ‌زاده امروز، ۵ شهریور در دیدار با تجار قطری و فعالان اقتصادی حوزه خلیج فارس از حمایت تمام عیار مدیران ارشد استان برای رونق سرمایه‌گذاری خبر داد و افزود: مساحت استان پهناور فارس از ۳۰ کشور اروپایی بیشتر است و فرصت مغتنمی برای رونق سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی از دولت قطر به عنوان دوست و برادر یاد کرد و افزود: تعداد زیادی از اهالی استان فارس در قطر زندگی می‌کنند و سابقه همکاری فارس و قطر در حوزه گردشگری سلامت و درمان ریشه‌دار است.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت‌های ارزنده استان در حوزه‌های مختلف گفت: فارس در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، اقتصاد و بسیاری دیگر از حوزه‌ها سرآمد کشور است و رتبه اول تولید محصولات کشاورزی و جایگاه دوم تولید محصولات باغی کشور را در اختیار داشته و در عرصه قطب الکترونیک و سلامت نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

فرخ‌زاده، سرمایه‌گذاری در فارس را دارای ارزش افزوده با تضمین قلمداد کرد و گفت: بیش از یکصد هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گیاهان دارویی قرار دارد.

وی با اشاره به قابلیت‌های صنعتی فارس گفت: در جنوب استان ظرفیت‌های مهمی در حوزه نفت و گاز وجود دارد و منطقه ویژه اقتصادی لامرد در این زمینه پیشتاز است.

فرخ‌زاده با بیان اینکه معادن منحصر به‌فرد فارس در حوزه سنگ‌های ساختمانی و تزیینی سرامد کشور است، بیان کرد: بیش از ۷۰ شهرک صنعتی در استان فعال است و در برخی از این مناطق فرصت‌های شغلی بسیاری ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری اینکه شیراز به شهر باغ‌ها و ادبیات و مهد تمدن و فرهنگ ایران اسلامی شهرت دارد، گفت: فارس در زمینه گردشگری بیش از ۳ هزار اثر تاریخی و مذهبی ثبت شده دارد و این در حالی است که جاذبه‌های طبیعی استان در کشور بی همتاست.

وی در ادامه به آمادگی فارس برای همکاری با قطر در سه حوزه اشاره کرد و افزود: در وهله اول، قطر می‌تواند در مناطق ویژه اقتصادی فارس بدون نیاز به کفیل ایرانی سرمایه‌گذاری مستقیم داشته باشد و شهرک صنعتی شیراز، شهر سلامت و شهر دانشگاهی و منطقه ویژه لامرد فرصت مناسبی برای این همکاری است.

معاون استاندار و جانشین شورای جذب سرمایه‌گذاری خارجی استانداری فارس در همین رابطه افزود: روش دوم گرفتن کفیل است که با عقد قرارداد قطری‌ها با شرکت‌های ایرانی در قالب سرمایه گذاری مشترک(jount vencher) فعالیت مشترک اقتصادی انجام پذیرد. در روش سوم، سرمایه‌گذاران قطری می‌توانند در ایران شرکتی را به عنوان نماینده معرفی کنند تا پروژه‌های مشترک به سرانجام برسد.

به گفته وی، در حال حاضر سرمایه‌گذاران قطری در شیراز در حال اجرای پروژه‌های هتل‌سازی هستند و ۲ مزرعه بزرگ پرورش شتر در جنوب استان فعال است.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس در بخش پایانی سخنانش تاکید کرد: در تمامی موضوعات اقتصادی آمادگی همکاری کامل با فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران را داریم و از طریق وزارت اقتصاد و دارایی سرمایه‌گذاری‌ها تضمین می‌شود.

انتهای پیام 

نظر شما