شناسهٔ خبر: 68362557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

سنندج | اولین جلسه شورای مشارکتهای مردمی

اولین جلسه شورای مشارکت‌های مردمی در محل سالن اجتماعات فرمانداری سنندج برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کردستان، در ابتدای جلسه ابراهیمی مدیر بهزیستی سنندج و دبیر شورا ضمن خوش آمد گویی به خیرین و اعضای شورا و شرح اقدامات و خدمات بهزیستی اظهار داشت: بسیج مردمی و ظرفیتهای جامعه به ویژه تشکل های غیر دولتی و موسسات خیریه نقش مهمی در رفع مشکلاتی که امروزه وجود دارد ایفا می‌کند و ما در این حوزه وظایفی به عهده داریم که باید برای تحقق آنها تلاش کنیم.  

 وی ضمن اشاره به پویش مهر تحصیلی گفت: این پویش هم چون سنوات گذشته با نزدیکی به آغاز سال تحصیلی و به منظور تامین بخشی از ملزومات و نوشت افزار دانش آموزان تحت پوشش برگزار می شود لذا بی‌توجهی به نیازهای تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند، موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنارش گذشت.

حبیب الله ابراهیمی افزود: “مهر و مهربانی” نه تنها به مشکلات مالی خانواده‌های بی‌بضاعت و ایتام تحت پوشش را وضوح می‌بخشد، بلکه به حمایت از حق تحصیل آنها نیز توجه دارد.

ابراهیمی گفت: عدم دسترسی به امکانات آموزشی می‌تواند چرخه‌ای از فقر معلوماتی و محرومیت‌های فرهنگی را رقم بزند، که اثرات آن نسل به نسل گسترش پیدا می‌کند.

در ادامه اسفندیاری معاون سیاسی امنیتی فرماندار و نماینده رئیس شورا گفت : امروزه دانش‌آموزان با استعداد زیادی در جامعه هستند که به‌ دلیل مسائل و مشکلات مالی نمی‌توانند رشد زیادی را در تحصیل خود تجربه کنند.

وی افزود: در واقع هزینه‌های متعدد تحصیل باعث شده است که این دانش‌آموزان نتوانند تحصیل مناسبی را تجربه کنند و کمک کردن به این دانش‌آموزان باید به شیوه‌های مختلف و درست صورت بگیرد.

اسفندیاری گفت: برای کمک کردن به دانش‌آموزان نیازمند روش‌های زیادی وجود دارد که هر کس با توجه به شرایط و توان خود می‌تواند این روش‌ها را انتخاب کند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار اظهار کرد: ارائه کمک مالی به دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها یکی از بهترین شیوه‌های کمک و همراهی خواهد بود.

وی با اشاره به نزدیکی بازگشایی مدارس و پویش سراسری مهر ضمن تشکر از تمامی خیرین و نیکوکاران از کمک فرمانداری در اطلاع رسانی به ادارات دولتی خبر داد و تاکید کرد؛ نباید فراموش کنیم که هر کودکی که بی‌سواد باقی می‌ماند یا تحت آموزش‌های ناکافی قرار می‌گیرد، دامنه‌ای از پیامدهای نامطلوب اجتماعی را به دنبال خواهد داشت؛ این واقعیتی است که نه تنها جوامع حاشیه‌نشین بلکه همه‌ی شهروندان را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

در ادامه مرادی نماینده امام جمعه سنندج ضمن تشکر از خیرین و متولیان امور خیر گفت: کاری که شکل آن مفید و برخوردار از روح معنویت بوده و وسیله تقرّب به خدا باشد، در فرهنگ اسلامی خدمت نامیده می‌شود.

وی در ادامه گفت: کمک به تحصیل دانش آموزان نه تنها شعاع نوری از تعالیم دین مبین اسلام است بلکه صدای بیدار غریزه انسان‌دوستی و خدمت است که در وجود هرکدام از ما نهفته است.  

حشامی رئیس هیات مدیره خانه خیرین استان نیز از تشکیل کارگروه تخصصی در رفع مشکلات مالی و تحصیلی دانش آموزان در سطح استان خبر داد و تاکید کرد: متاسفانه هر ساله چند هزار کودک به‌دلیل مسائل‌که مالی قادر به ادامه تحصیل نیستند و در این پروسه با مشکلات جدی روبرو می‌شوند.

وی گفت: این کارگروه در نظر دارد نه تنها در پویش سراسری مهر بلکه تا پایان سال تحصیلی با کمک خیرین و نیکوکاران و همکاری موسسات خیریه، همراه و کمک حال نیازهای متعدد دانش آموزان نیازمند باشد.

در این جلسه حاضرین به بحث حول موضوع جلسه یعنی پویش مهر و راهکارها و روش های جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی برای دانش آموزان نیازمند و پرهیز از موازی کاری موسسات خیریه، نهادها و تشکل های حمایتی در اعطای کمک ها پرداختند.

سنندج | اولین جلسه شورای مشارکتهای مردمی

سنندج | اولین جلسه شورای مشارکتهای مردمی

سنندج | اولین جلسه شورای مشارکتهای مردمی

نظر شما