شناسهٔ خبر: 68362244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همدان نیازمند جذب سه هزار پرستار است

همدان- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: این استان برای رسیدن به استاندارد پرستار به ازای تخت بیمارستانی نیازمند جذب دست کم ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار پرستار است.

صاحب‌خبر -

رسول سلیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جامعه پرستاری این استان هم اینک به حدود پنج هزار نفر می رسد که ۱.۱ پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی است.

وی اضافه کرد: برای رسیدن این عدد به ۱.۸ که شاخص تخت به جمعیت است باید سه هزار نیروی پرستار جذب شود که در این راستا ظرفیت برای جذب پرستاری موجود است ولی نیرویی برای جذب نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار کرد: ظرفیت استخدام پرستار در علوم پزشکی همدان خالی است اما کسی نیست که استخدام شود.

سلیمی بیان کرد: هم اینک استخدام پرستاران در دانشگاه علوم پزشکی در اصل تبدیل وضعیت نیروهای طرحی و شرکتی است و نیروی جدید جذب نمی شود که باید برای رفع این چالش در سطح کلان تصمیم گیری شود.

وی استقبال دانشجویان برای تحصیل در رشته پرستاری را مطلوب و خروجی آن را نامطلوب دانست و توضیح داد: دلایل این موضوع مهاجرت پرستاران ، فعالیت در کاری غیر از حرفه مرتبط و در نهایت خانه نشینی به علت بروز مشکلات جسمی و متناسب نبودن میزان درآمد با نوع کار است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: با وجود اینکه ظرفیت پذیرش پزشکی را بالا بردند شمار دانش آموختگان افزایش یافت اما تاثیری در رفع چالش کمبود نیرو نداشت چرا که دانش آموختگان در غیر رشته مرتبط مشغول به فعالیت شدند.

سلیمی ادامه داد: شاخص تخت به جمعیت در بخش دولتی آمار کشوری ۱.۸ و در استان همدان نیز ۱.۸ است که دولت درصدد رساندن شمار تخت به ازای هر یک هزار بیمار به عدد سه است.

وی اضافه کرد: هر چند در شهر همدان شاخص تخت به جمعیت بیشتر از میانگین کشوری است اما به علت مراجعه بیماران غیر بومی و سایر استان ها به مرکز استان برای درمان، گاهی مواقع با مشکلاتی مواجه می شویم.

نظر شما