شناسهٔ خبر: 68361267 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

اجرای ۲۶۰ طرح اربعینی در خوزستان

سیدجواد خراسانی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: برای اربعین سال جاری ۲۶۰ طرح با اعتبار بیش از ۱۳۵ هزار میلیارد ریال در استان اجرا شد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث‌آریا، محمد خانچی درخصوص اقدامات زیرساختی انجام‌شده در ستاد مرکزی اربعین حسینی استان، اظهار کرد: این طرح‌ها در حوزه‌های راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، هلال‌احمر، بهداشت، درمان و آموزش، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، ستادکل نیروهای مسلح، وزارت نیرو و وزارت کشور است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات راه و شهرسازی و ایمنی جاده‌ای، گفت: در زمینه بهسازی و روکش آسفالت ۲۲۰ کیلومتر کار انجام شده است. همچنین اصلاح دو نقطه حادثه‌خیز، سه هزار و ۵۱۸ کیلومتر ایمن‌سازی و هفت مورد روشنایی نقطه‌ای صورت گرفته است.

او در خصوص حمل و نقل زائران در پایانه‌ها، اظهار کرد: ۴۲۰ دستگاه اتوبوس در پایانه‌های مرزی شلمچه، چذابه و خاک عراق در حال خدمت‌رسانی هستند.

مسئول کمیته زیرساخت ستاد اربعین خوزستان اضافه کرد: از این تعداد، ۱۹۰ دستگاه اتوبوس در پایانه مرزی چذابه، ۶۰ دستگاه در خاک عراق و ۱۷۰ دستگاه در پایانه مرزی شلمچه در حال خدمت رسانی به زائران اربعین هستند.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه دو۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر سال هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این دو مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما