شناسهٔ خبر: 68360989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۱۲ طرح کشاورزی در استان مرکزی آماده بهره‌برداری است

اراک - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۱۱۲ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۸۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در نقاط مختلف این استان بهره‌برداری می‌شود.

صاحب‌خبر -

«علی صفری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۷۴ طرح از طرح‌های مذکور در حوزه آب و خاک، لایروبی قنوات، استخر ذخیره آب کشاورزی و آبیاری‌های نوین، ۹ طرح در حوزه منابع طبیعی، ۱۱ طرح در حوزه شیلات، هشت طرح در حوزه صنایع تبدیلی، ۲ طرح در حوزه تولیدات گیاهی و هشت طرح در حوزه تولیدات دامی است.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از طرح‌های جهاد کشاورزی استان مرکزی، سه‌هزار و ۱۸۹ فرصت شغلی مستقیم و ۲ هزار و ۶۱۶ اشتغال غیرمستقیم در نقاط مختلف استان ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: با توجه به تقارن ایام اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) با هفته دولت، طرح‌های جهاد کشاورزی استان بعد از این ایام و با حضور مقامات استانی و کشوری بهره‌برداری می‌شود.

دوم تا هشتم شهریور سالروز انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت شهیدان رجایی و باهنر در سال ۱۳۶۰ با عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در قلب کشور قرار دارد. استان مرکزی به‌عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

نظر شما