شناسهٔ خبر: 68360916 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۵ شهریور ۱۳۵۴؛

گروه‌های ۱۰ هزار نفری زائران به عتبات می روند

تیتر اول روزنامه ۲۴ صفحه ای اطلاعات روز چهارشنبه ۵ شهریور سال ۱۳۵۴ به وارد جنگ شدن مصر به نفع سوریه علیرغم قرارداد جداسازی مصر و اسرائیل اختصاص دارد. در همین زمینه روزنامه الاخبار چاپ‌ قاهره خبر داده است که ارتش مصر آماده است هر لحظه بخاطر سوریه و اردن وارد جنگ‌ شود. سقوط قیمتها تیتر درشت دیگر روزنامه است که قائم مقام رئیس کل بانک مرکزی اعلام‌ داشته که با وجود ادامه تورم جهانی، بعلت مبارزه با گرانفروشی کاهش قیمتها ادامه خواهد داشت. پروفسور محسن هشترودی متفکر بزرگ هم در مصاحبه ای با اطلاعات گفته که آموزش عالی باید دگرگون شود و اینکه آموزش کنونی جوانان ما را قشری بار می آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیتر اول روزنامه ۲۴ صفحه ای اطلاعات روز چهارشنبه ۵ شهریور سال ۱۳۵۴ به وارد جنگ شدن مصر به نفع سوریه علیرغم قرارداد جداسازی مصر و اسرائیل اختصاص دارد. در همین زمینه روزنامه الاخبار چاپ‌ قاهره خبر داده است که ارتش مصر آماده است هر لحظه بخاطر سوریه و اردن وارد جنگ‌ شود.

سقوط قیمتها تیتر درشت دیگر روزنامه است که قائم مقام رئیس کل بانک مرکزی اعلام‌ داشته که با وجود ادامه تورم جهانی، بعلت مبارزه با گرانفروشی کاهش قیمتها ادامه خواهد داشت.

پروفسور محسن هشترودی متفکر بزرگ هم در مصاحبه ای با اطلاعات گفته که آموزش عالی باید دگرگون شود و اینکه آموزش کنونی جوانان ما را قشری بار می آورد.

IMG_20240826_071545_955

از دیگر خبرها و تیترهای این صفحه روزنامه می‌توان به جایگزینی جاده تازه تهران - شاهی به جای هراز، تهدید ماهیان دریای خزر با آلودگی رود ولگا، عزیمت رئیس جمهور یمن به ایران در روزهای آتی و نشان دادن تصویر کسانی که در شهر زباله بریزند از تلویزیون اشاره کرد.

اما قرارداد عزیمت گروههای ۱۰ هزار نفری زائران بسوی عتبات عالیات یکی از تیترهای این صفحه اطلاعات است که متن این خبر  را در ادامه ملاحظه می فرمایید؛

مقدمات سفر زائران به عتبات عالیات فراهم‌ شد. بین یک تا دو ماه دیگر اولین گروه زائران ایرانی راهی عراق می‌شوند.

بنا به توافقی که بین مقامات ایرانی و عراقی انجام گرفته، زائران ایرانی در کاروان‌های ده هزار نفری عازم کربلا و شهرهای مذهبی دیگر عراق می‌شوند.

در همین زمینه کفیل وزارت خارجه عراق اعلام کرد، اعتقاد دارم که آغاز مسافرت زائران ایرانی به عراق پس از فراهم کردن کلیه مقتضیات در امر برآوردن نیازمندیهای آنان در تحکیم روابط حسنه دو کشور تاثیر بسزایی خواهد اشت. همچنین دولت و ملت عراق همواره در انتظار برادران ایرانی خود هستند ولی آنچه که برای ما مهم است این است که چون در هر مسافرت ده هزار زائر به عراق خواهند آمد و پذیرایی از آنان کار مشکلی است دولت عراق تسهیلات لازم را برای آنان فراهم کند.

IMG_20240826_071546_262

برنامه مسافرت

خبرنگار ما گزارش می دهد به موجب برنامه ای که نمایندگان ایران و عراق تنظیم کرده اند همیشه ده هزار زائر ایرانی در عراق اقامت خواهند داشت که در حقیقت قدرت پذیرش عراق فعلا در همین رقم خلاصه شده است. منتهی این ده هزار نفر در گروه‌های صد نفری مسافرت می کنند و هر گروه ۲۰ روز برای زیارت وقت دارد و هم اینکه زمان اقامت تمام شد با هواپیما به ایران باز می گردند و جای آنها را یک گروه یکصد نفری دیگر می گیرد.

با این برنامه روزانه ممکن است چند گروه بین تهران و بغداد در حرکت باشند اما هیچ وقت تعداد زائران مقیم عراق از ۱۰ هزار نفر زیادتر نخواهد بود.  

IMG_20240826_071545_947

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما