شناسهٔ خبر: 68360581 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

راز آماده‌سازیِ ۳۱۳ عمود در برنامه «طریق» چیست؟

تهیه‌کننده برنامه «طریق» با اشاره به اینکه ۳۱۳ عمود در دکور این برنامه تعبیه شده، گفت که این دکور می‌خواهد در فرامتن راهی را به سوی بهشت نشان دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، فصل اول برنامه «طریق» شهریور ماه سال گذشته از شبکه یک سیما روی آنتن تلویزیون رفت و مهمانانی در این برنامه حاضر شدند که روایات خود از تأثیر امام حسین (علیه السلام) در زندگیشان را بیان کردند. پس از حدود یک سال پخش فصل دوم برنامه تلویزیونی «طریق» از 22 مرداد در شبکه یک سیما آغاز شد و پخش آن همچنان ادامه دارد. «طریق» که از ویژه برنامه‌های اربعین امسال تلویزیون است در این فصل به گفت‌وگوهایی از جنس اربعین حسینی (علیه السلام) با مهمانان مختلف اختصاص دارد.

محمدحسین سعادتی تهیه‌کننده برنامه «طریق» که فصل دوم آن هر شب از شبکه یک سیما پخش می‌شود، اظهار کرد: در سال گذشته و در فصل اول «طریق» مسیر عمودهای پیاده‌روی و مشایه را به تصویر می‌کشیدیم و این مسیر تا رسیدن به حرم امام حسین (علیه السلام) ادامه می‌یافت. امسال «طریق» را طور دیگری ساختیم؛ اوایلش طریق است و دکور را کم کم تبدیل به بهشت می‌کنیم. این راه، راهی است که به بهشت ختم می‌شود.

وی درباره دکور این فصل از برنامه عنوان کرد: با توجه به اینکه ۳۱۳ عمود در دکورمان تعبیه کردیم، این حس القا می‌شود که «طریق» راهی برای ظهور حضرت امام زمان (عج) است و به آن دروازه می‌رسد. این مفهوم دکور برنامه ما است که آن را به یک فضای بهشتی تبدیل کرده است.  فصل اول «طریق» در ۱۰ قسمت ساخته شد که به دلیل استقبال مخاطبان، فصل دوم را در ۱۶ قسمت ساختیم.

وی درباره رویکرد گفتگوهای برنامه اظهار کرد: برای انتخاب مهمانان برنامه دقت بسیاری داشتیم و قصه‌های اربعینی و امام حسینی را از میان روایات آنان جدا کردیم.

سعادتی افزود: برنامه «طریق» ویژه اربعین ساخته شده، حال آنکه دیگر برنامه به شکل پخش زنده و یا پوشش عزاداری‌ها در عتبات عالیات و یا مسیر پیاده‌روی است. ما قصد داشتیم در الگویی متفاوت به عزاداران حسینی بپردازیم و در این مسیر ایده این برنامه بر اساس روایت مهمانان از اتفاقات رخ داده برایشان و مرتبط با این حال و هوا شکل گرفت.

این تهیه‌کننده گفت: گفتگوها با مهمانان برنامه ۳ پرده دارد که در پرده اول به مقدمه زندگی او می‌پردازیم و آرام آرام به اتفاقی که اربعین برایشان افتاده یا نذری که برای این روز دارند و ادا کرده‌اند، می‌رسند. سعی می‌کنیم مرحله به مرحله به موضوع اصلی برسیم تا مخاطب با آن همزادپنداری بیشتری داشته باشد و تاثیرگذاری حداکثری داشته باشد. معمولا آن بخش از گفتگو که فضای احساسی و تاثیری درام در مسیر برنامه دارند را در پرده سوم می‌گذاریم.

وی افزود: اکثر برنامه‌های زنده‌ای که برای سفر اربعین تدارک دیده می‌شود، به واسطه در لحظه بودن و حضور تیم‌های تصویربرداری در کربلا و محدودیت‌هایی که به لحاظ مختلف وجود دارد، به شکل گزارشی می‌شود. این همان دلیلی است که ما به سمت تولید برنامه به شکل ضبطی رفتیم تا بتوانیم به شکل مفصل‌تر به روایت‌های تاثیرگزار سفر اربعین بپردازیم که این آرامش و استقلال در تولید باعق شد محتوا بهتر به مخاطب منتقل شود.

گفتنی است؛ فصل دوم برنامه «طریق» تا ۶ شهریور ۱۴۰۳ هر شب ساعت ۲۰ از شبکه یک سیما پخش می‌شود و به گفت‌وگوهایی از جنس اربعین حسینی با حضور مهمانانی که هر کدام قصه‌ای از این طریق برای گفتن دارند، اختصاص دارد.

همچنین مهمانان این برنامه را گروه‌های مختلف فعال در حوزه اربعین تشکیل می‌دهند.

عوامل برنامه عبارتند از: تهیه‌کننده: محمد حسین سعادتی، مدیر پروژه: حسین نیرومند، کارگردان: محمد پیوندی، مجری: مجید یراق بافان.

انتهای پیام/

نظر شما