شناسهٔ خبر: 68359782 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حال‌و‌هوای شبکه‌های اجتماعی در اربعین حسینی

شکر خدا را که در پناه حسینیم

روزنامه جوان

طنین صدای #لبیک_یا_علی در ورودی حرم می‌پیچد... با خود می‌اندیشم، معنای این لبیک چیست؟ آیا گوینده سخن به معنای سخن آگاه است؟ و اگر آگاه است، آیا در بیان خویش صادق است؟

صاحب‌خبر -
جوان آنلاین: کاربران شبکه‌های اجتماعی در اربعین حسینی از حال‌و‌هوای پیاده‌روی زائران حسینی در مسیر کربلا نوشتند. آن‌ها از عشق مردم به اباعبدالله گفتند که عامل اتحاد همه سلایق در مسیر نهضت حسینی است. کاربران همچنین برافراشتن پرچم فلسطین در مسیر پیاده‌روی امسال را برجسته دانستند و از سران کشور‌های عربی خواستند، این صدای امت اسلامی را بشنوند و به پشتوانه آن در برابر رژیم صهیونیستی سینه‌سپر کنند. برخی کاربران نیز از میهمان نوازی مردم عراق گفتند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 
 
 
 یوسف پزشکیان:
طنین صدای #لبیک_یا_علی در ورودی حرم می‌پیچد... با خود می‌اندیشم، معنای این لبیک چیست؟ آیا گوینده سخن به معنای سخن آگاه است؟ و اگر آگاه است، آیا در بیان خویش صادق است؟
 وحید عزیزی:
تقریباً از زمان تولد اولین فرزندم، خانوادگی آمدیم پیاده روی اربعین؛ به جز یکی دوسال کرونا که امکانش نبود. سخت است ولی با وجود این سختی، بدون تعارف چیز دیگری برای تربیت واقعی فرزندانمان نداریم. (سختی عمدتاً برای والدین است بچه‌ها که صفا می‌کنند!)
 سیدسجاد پادام:
‏گفت یکی از امید‌های بخشش انسان در وادی سخت حق‌الناس، امید به پیاده‌روی اربعین است. شاید کار مناسب این باشد که همین الان که فرصت نیت هست، نیت کنیم، ثواب زیارت و پیاده‌روی‌مان نصیب همه کسانی شود که حقی به گردنمان دارند. خداوند در نیت‌های خوب اهل ضرب است نه تقسیم. #یادگاری
 عزت‌الله اکبری:
اهتزاز پرچم#فلسطین در #اربعین_حسینی امسال، پررنگ‌تر از همه سال‌هاست. با اینکه امریکا و اذناب بیچاره‌اش با میلیارد‌ها دلار هزینه، برطبل اختلاف شیعه و سنی می‌کوبند، اتصال جبهه مقاومت به مکتب امام‌حسین (ع) نوید بخش پیروزی قریب‌الوقوع فلسطین مظلوم است. استیصال و انفعال جبهه کفر و نفاق، نتیجه پیوستگی و اتحاد جبهه #مقاومت است. 
 محمدحسین پویان‌فر:
عجیبه این مسیر مشایه، فقط امام حسین میتونه همه ما رو دور هم جمع کنه و بهم برسونه. در باز شد محمدرضا جلائی‌پور با یه کوله و‌پرچم فلسطین وارد موکب شد، خیلی خوشحال شدم از دیدارش فقط باید گفت. شکراً اباعبدلله، شکر خدا را که در پناه حسینیم. 
 علی چاه‌خوزاده:
راهپیمایی #اربعین پیوستن به اجتماعی است که به نوعی مانور آمادگی برای ظهور باشه، تو این مسیر تماماً عشق می‌بینی، عشق زائری که با همه سختی تو این مسیر قدم میزاره و خدامی که با همه وجود به زائرین خدمت میکنن، محاسبات دنیوی تو این مسیر ذره‌ای جا نداره #حب_الحسین_یجمعنا
 محمدعلی ابطحی:
اربعین نمادین است. روزی است که با آن بتوان واقعیت‌های روح عاشورایی را فهمید. در زیارت اربعین می‌خوانیم: امام‌حسین هرچه داشت را داد تا بندگان خدا را از جهل و نادانی نجات دهد. جهل خرافه. جهل تحجر. جهل اسلام داعشی. 
 عباس حیدری:
اونی که از راحتی، رفاه و آرامش زندگی روتین خودش چشم‌پوشیده و تو این گرمای طاقت‌فرسا پیاده راه افتاده طرف حرم اباعبدالله، خوب میدونه قدر شعار امام‌حسین رو: آزاده بودن و آزادگی تو دنیای امروز با اعلام برائت از اسرائیل معنا میشه. 
 حسام‌الدین کاظمی:
ورودی شهر حلّه ازش پرسیدم ماشین‌های «سیده‌شریفه» کجا وایمیسن؟ گفت خودم می‌برمت. برام عصرونه و میوه آورد، بعد رفتیم خونه‌پدریش، توی راه نوشیدنی خرید، اونجا رفتم حمام دیدم لباس‌هام رو شسته و برام خمیردندون خریده، بعد هم شام آورد و رفتیم. حتی کرایه ماشین رو حساب کرد. عجیب مردمی هستند. 
 خانم ربانی‌فر:
اربعین حسینی، به عنوان یک رویداد عظیم دینی_فرهنگی، مروج سبک زندگی ویژه‌ای بوده که می‌توان آن را بی‌بدیل‌ترین اتفاق و رویداد عصر حاضر تلقی کرد. #حب_الحسین_یجمعنا #مکتب_حسینی
 علیرضا زادبر:
به جای خرده گرفتن از زائران اربعین، عاشق شوید. فقط یک عاشق می‌تواند در گرما ۵۰درجه، زیر آفتاب سوزان، با پای تاول‌زده، رها در یک کشور دیگر، بدون سرپناه از قبل انتخاب شده، ازدحام و... از این مشقت‌ها لذت ببرد. طعم این عشق را باید چشید وگرنه چشم مادی‌نگر قدرت درک آن را ندارد.

نظر شما