شناسهٔ خبر: 6835764 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جهان‌صنعت | لینک خبر

جزییات افزایش ۳۵ درصدی حقوق نیروهای اداری آموزش و پرورش

افزایش حقوق معلمان بین 150 تا 600 هزار تومان از ابتدای مهر

صاحب‌خبر - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، جزییات افزایش ۳۵ درصدی حقوق نیروهای اداری و ستادی این وزارتخانه را تشریح کرد و گفت‌ که موفق شدیم حق شغل کارکنان را تا 1500 امتیاز افزایش دهیم‌.
سیدمحمد بطحایی، معاون وزیر آموزش و پرورش در سومین و آخرین روز اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان با یک مشارکت همه‌جانبه بین معاونت‌های مختلف و دانشگاه فرهنگیان، مراحل مختلف را پشت‌سر گذاشت و امید داریم در روزهای آینده به تصویب برسد و از اول مهر احکام جدید رتبه‌بندی را صادر کنیم.معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد‌: افزایش انگیزه معلمان و بهسازی نیروی انسانی و ارتقای تخصصی و حرفه‌ای معلمان، دو هدف عمده رتبه‌بندی معلمان است‌. وی تصریح کرد‌: بنا بر این شد که وزارت آموزش و پرورش از اول مهر 94 احکام مربوط به رتبه‌بندی را به اجرا در ‌آورد و مبنای آن مبتنی بر سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان است‌. بطحایی افزود‌: استقرار چنین نظامی زمان و انرژی می‌برد و اینکه بخواهیم صلاحیت حرفه‌ای یک میلیون معلم را ارزیابی کنیم کار بسیار زمان‌بر و دشواری است که یا باید طرح رتبه‌بندی را متوقف می‌کردیم یا می‌گفتیم این مرحله اول طرح رتبه‌بندی است که در نهایت اعلام کردیم مرحله اول رتبه‌بندی با یک‌هزار و 350 میلیارد تومان از مهر شروع می‌شود‌. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت‌: بر اساس شاخص‌ها، معلمان ارزیابی می‌شوند و بعد رتبه‌ای به دست می‌آورند و ما معتقد بودیم نمی‌توان دو نظام رتبه‌بندی در آموزش و پرورش داشته باشیم که اگر می‌خواستیم یک رتبه‌بندی دیگری به دست آوریم این به این معنا بود که کسی که رتبه خبره‌ای داشت باید یک رتبه ارشد به دست می‌آورد که این مشکلات اجرایی را ایجاد می‌کرد‌. بطحایی عنوان کرد‌: هدف رتبه‌بندی ارتقای سطح معیشت معلمان نیست بلکه ارتقای کیفیت نیروی انسانی و افزایش کیفیت آموزش و پرورش است و بین 150 تا 600 هزار تومان از اول مهر ماه، معلمان براساس رتبه‌ای که به دست می‌آورند افزایش حقوق خواهند داشت‌. در ادامه این میزگرد ‌هاشم مسعودی مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت‌: معلمان بالای شش سال سابقه مشمول این طرح می‌شوند و طراحی طرح رتبه‌بندی معلمان به گونه‌ای است که هیچ کس تنزل رتبه نخواهد داشت‌.
65 درصد معلمان در رتبه خبره و عالی قرار دارند که این افراد بین 320 تا 540 هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت و این حقوقی است که از جدول حق شغل
پرداخت می‌شود‌.
وی بیان کرد‌: ممکن است این افزایش حقوق برای برخی معلمان تا 800 هزار تومان هم برسد‌. البته حقوق 140 هزار معلم که رتبه ارشد دارند 140 تا 250 هزار تومان افزایش می‌یابد‌. مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد‌: معلمانی که دارای رتبه پایه هستند، دارای دریافتی بین 150 تا 200 هزار تومان خواهند بود‌.

نظر شما