شناسهٔ خبر: 6816635 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش 150 تا 600 هزار تومانی حقوق معلمان

معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای طرح رتبه بندی معلمان با هدف ارتقا سطح کیفی آموزش و پرورش است و از مهر ماه سال 94 در فاز مقدماتی به مرحله اجرا در می‌آید.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش     گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بطحایی معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درخصوص جزئیات طرح رتبه بندی معلمان گفت: این طرح با مشارکت فعال و همه جانبه بین دولت، مجلس، شورای توسعه مدیریت و دانشگاه فرهنگیان انجام شده است و سعی بر این است تا در آینده‌ای نزدیک به تصویب نهایی برسد و از اول مهرماه احکام صادر و اجرایی می‌گردد. 

بطحایی به شدت به این موضوع تاکید داشت که طرح مذکور در راستای ارتقا سطح کیفیت آموزش و پرورش انجام می‌شود و در این میان اگر شخصی صلاحیت کافی داشته باشد از افزایش پرداختی هم بهره مند می‌گردد که می‌توانند بین 150 تا 600 تومان افزایش پیدا کند. 

بطحایی اشاره داشت: ورود به عرصه کیفیت و پیاده سازی طرح تحول مستلزم تامین منابع است و این طرح نه تنها مهمترین بلکه تنها سند استراتژیک آموزش و پرورش است که به کیفیت بخشی نگاه ویژه‌ای دارد در این راستا شرط لازم و نه کافی برای اجرای طرح تامین منابع است البته نباید شرایط دیگر را از نظر دور دانست.

وی سه خط مشی عمده در حوزه آموزش و پرورش را منابع دولتی،‌ مشارکت بخش غیر دولتی و ارتقا بهره‌وری دانست و اذعان داشت در بخش منابع دولتی که تا به امروز اتکا بر آن بوده است و سعی کردیم سهم آن را در سال 94 ارتقا دهیم که در این جهت اعتباری قابل قبول برای رتبه بندی کسب کردیم. 

بطحایی در ادامه خاطر نشان کرد: اما هنوز منابع برای تامین برنامه کم است‌.

وی در خصوص مشارکت بخش غیر دولتی هم یادآور شد: که باید این بخش هم ارتقا پیدا کند و در خصوص بهره‌وری هم گفت، هنوز باید تلاش بیشتری را در حرکت به سمت کیفیت انجام دهیم.

رتبه بندی معلمان تضمینی برای بهبود منابع منابع انسانی 
بطحایی از مهمترین طرح‌های پیش رو را رتبه بندی معلمان دانست و با اشاره به این نکته که این طرح باعث افزایش انگیزه معلمان و بهسازی نیروی انسانی می‌شود بیان کرد: بعد از تلاش‌های مستمر آموزش و پرورش در تصویب از اول مهر ماه اجرایی می‌شود و اجرای این رتبه بندی مبتنی بر سنجش صلاحیت معلمان است که باید به طور منظم پیشرفت‌های معلمان بررسی شود و در رتبه بندی لحاظ گردد که این مسئله برای حدود یک میلیون فرهنگی زمان بر است. به همین جهت بوده است که اجرای طرح با تاخیر انجام شده است.

بطحایی افزود: طرح رتبه بندی با دو مسئله مهم مواجه بوده است در شکل مقدماتی 1350 میلیون تومان برای طرح رتبه بندی اختصاص داده شده شاخص‌هایی تعریف شده که معلمان بر آن مبنا ارزیابی و رتبه بندی شوند. مساله بعدی که محل اختلاف آموزش و پرورش با دولت و مجلس است نظام واحدی برای رتبه بندی است. 

وی در این خصوص خاطر نشان کرد: چنانچه رتبه بندی در دو حالت انجام شود مشکلات اجرایی بسیاری را به دنبال خواهد داشت اما سعی ما بر این بود که نظام رتبه بندی را بر قرار کنیم. 



انتهای پیام/ 

نظر شما