شناسهٔ خبر: 68357187 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

اولین زیردریایی ترکیه به آب افتاد

صاحب‌خبر -

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از ساخت اولین زیردریایی نظامی این کشور با نام پیری رئیس (Piri Reis) خبر داد.

اردوغان، رئیس جمهور وقت ترکیه با اشاره به لزوم تقویت قوای بازدارندگی نیروهای مسلح، در مراسم افتتاحیه فرماندهی کشتی سازی آکساز و تحویل سکوهای دریایی، از بهره‌برداری اولین زیردریایی بومی ترکیه با نام «پیری رئیس» خبر داد. با اخبار نظامی گجت نیوز در معرفی این زیردریایی نظامی همراه ما باشید.

زیردریایی پیری رئیس؛ پایان رویای ۱۳۸ ساله ترکیه

زیردریایی ترکیه زیردریایی ترکیه

رجب طیب اردوغان در مراسم رونمایی از اولین زیردریایی ترکیه بیان کرد:

زیردریایی های ما جزو عناصر استراتژیک نیروی دریایی ترکیه هستند. TCG Piri Reis که امروز راه اندازی شده است، اولین زیردریایی از شش زیردریایی ما با سیستم محرکه مستقل از هوا است. بیش از 380 آزمایش پذیرش کارخانه، بندر و دریا بر روی زیردریایی پیری ریس با موفقیت انجام شده است. زیردریایی های کلاس Reis به ویژگی هایی بسیار برتر از همتایان خود در سراسر جهان مجهز هستند و قادر به انجام عملیات برای مدت طولانی بدون نیاز به لمس سطح خواهد بود.

زیردریایی‌های کلاس رئیس، از پیشرفته‌ترین زیردریایی‌های نیروی دریایی ترکیه هستند. این زیردریایی‌ها تقریباً سه متر از زیردریایی های استاندارد بلندتر هستند و طول آن ها ۶۷.۶ متر است. پیری رئیس با وزن ۲ هزار تن و ۲۷ سرنشین می‌تواند هفته‌ها زیر آب بماند و با تسلیحات ملی ترکیه مسلح شده است. نام «پیری رئیس»، به احترام ناوبر و دریاسالار معروف دوره عثمانی بر روی این زیردریایی نهاده شده است.

زیردریایی ترکیه زیردریایی ترکیه

رئیس جمهور ترکیه در طول مراسم به آب انداختن این زیردریایی گفت:

آگاه هستیم که برای داشتن زندگی سرشار از آرامش در سرزمین هایمان، هم در سرزمین آبی خود و هم در جغرافیای دور، به داشتن نیروی دریایی قوی و مؤثر نیاز داریم. امیدواریم با پروژه MİLDEN به هدف خود در ساخت زیردریایی خود که رویای تقریباً ۱۳۸ ساله ما بوده است، برسیم.

طبق گفته رئیس جمهور ترکیه، علاوه بر پیری رئیس، زیردریایی Hızır Reis را که پرچم آن را برافراشته و آزمایشات دریایی آن نیز آغاز شده، در سال 2025 و زیردریایی Murat Reis را که فعالیت های تجهیز آن نیز آغاز شده، در سال 2026 راه اندازی می‌شوند. ساخت چهارمین زیردریایی این کشور با نام آیدین رئیس، پنجمین زیردریایی با نام سیدی علی رئیس و ششمین زیردریایی با نام سلمان رئیس، به سرعت در حال پیشرفت است.

پیشرفت چشمگیر سرمایه گذاری های نظامی ترکیه 

زیردریایی ترکیه زیردریایی ترکیه

اردوغان در ادامه گفت:

در 22 سال گذشته، ما انقلابی در صنعت دفاعی به‌ویژه با بنیادها، شرکت‌های خصوصی، شرکت‌های کوچک و متوسط، مؤسسات تحقیقاتی، مراکز فناوری، کارخانه‌های کشتی‌سازی بخش خصوصی نظامی انجام داده‌ایم. در سال 2002 میلادی، 62 پروژه صنایع دفاعی داشتیم که اکنون به 1031 پروژه افزایش یافته است و 56 شرکت صنایع دفاعی ما به 3500 پروژه افزایش یافته است. حجم کل پروژه های صنایع دفاعی از 96 میلیارد دلار فراتر رفته است.

همچنین بخوانید:
این زیردریایی لاکچری، اسباب بازی جدید پولدارهاست ۱۰ زیردریایی افسانه ای جنگ جهانی دوم از بهترین تا بدترین اوکراین از زیردریایی کرونوس رونمایی کرد؛ سلاحی که سرنوشت جنگ را تغییر می‌دهد!

برچسب‌ها:

نظر شما