شناسهٔ خبر: 68357097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۸ طرح عمرانی طی هفته دولت در آستارا افتتاح می شود

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت: در هفته دولت ۵۸ طرح عمرانی با اعتبار ۲۲ هزار و ۸۴۸ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا شهاب زاده عصر یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهارکرد: دولت سیزدهم بنا به دستور رئیس جمهور شهیدمان دستور داشت پروژه های نیمه تمام را به اتمام برساند از این رو تمام تلاش خود را در جهت اتمام طرح های نیمه تمام به کار بستیم.

وی افزود: در این راستا اقدامات خوبی انجام شد و در این هفته تقدیم مردم می شود که از آن جمله افتتاح پل سیبلی بود که روز گذشته با حضور استاندار گیلان به بهره برداری رسید، همچنین افتتاح سه واحد آموزشی در مناطق کمتر برخوردار با حضور استاندار گیلان به دانش آموزان تقدیم شد.

فرماندار شهرستان آستارا ادامه داد: افتتاح سردخانه چهار هزار تنی، افتتاح ساختمان پایگاه مقاومت بسیج حیران، افتتاح هشت پروژه راهداری و دهیاری، افتتاح یک واحد مسکونی مددجویان، افتتاح پروژه پرورش ماهیان سردآبی، افتتاح دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری و افتتاح هشت پروژه توزیع برق شهرستان آستارا از جمله پروژه هایی است که در این هفته به بهره برداری می رسد.

شهاب زاده بیان کرد: این پروژه ها و تعداد زیادی از طرح های عمرانی دیگر اغلب در روستاهای شهرستان آستارا در راستای خدمات رسانی به قشر ضعیف جامعه صورت می گیرد و ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: در خصوص بهبود وضعیت آب شرب و مسائل فاضلاب شهرستان آستارا اقدامات خوبی صورت گرفته و یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است و در کمیته برنامه ریزی شهرستان نیز ۱۲۵ درصد افزایش سرمایه گذاری و بودجه را داریم.

فرماندار شهرستان آستارا خاطرنشان کرد: با اقدامات عملیاتی و مستمری که در حوزه گاز رسانی در شهرستان آستارا صورت گرفته است و دو روستایی که در حال گازرسانی هستند، بزودی صد درصد شهرستان آستارا گاز رسانی می شود.

وی تصریح کرد: در خصوص برق رسانی به روستاها و مناطق شهری آستارا ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است تا مردم ما مشکل برق نداشته باشند.

شهاب زاده بیان کرد: حوزه حمل و نقل از مهمترین موضوعاتی است که شهرستان آستارا در تمامی طول سال با آن دست به گریبان است، از این رو ۱۱ پروژه با هزینه ای بیش از هفتصد هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی اعلام کرد: در حوزه بنیاد مسکن نیز ۱۷ روستا آسفالت و ۲ دهنه پل ساخته شد، همچنین در طرح هادی اقدامات خوبی صورت گرفت و ۲۵۷ سند روستایی و ۲۰۲ سند شهری تایین تکلیف و سندهای آنها به مردم تحویل شده است.

فرماندار شهرستان آستارا گفت: ۱۰ هکتار زمین برای توسعه پایانه خریداری شده است و در آن مکان در حال ساخت پایانه هستیم تا بتوانیم مشکلات مردم و کامیون ها را حل نماییم.

شهاب زاه به حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: در شهرستان آستارا کلینیک تخصصی ساخته شد و همچنین در شهر لوندویل اقدامات خوبی صورت گرفته است و هزینه ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال انجام شده و با توجه به مشکل کمبود آمبولانس با پیگیری های نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی یک دستگاه آمبولانس با همه تجهیزات تحویل حوزه بهداست و درمان شد.

وی خاطرنشان کرد: استخر این شهرستان ۱۸ سال نیمه کاره رها شده بود و ما توانستیم این پروژه را به پایان رسانده و به مردم شهرستان آستارا تحویل نماییم.

فرماندار شهرستان آستارا ادامه داد: در حوزه شهری در آستارا و شهر لوندویل ۴۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است تا بتوانیم مشکلات مردم را در شهرهای آستارا حل و فصل نماییم.

شهرستان آستارا با جمعیت ۹۵ هزار نفری در غربی‌ترین نقطه گیلان و در فاصله ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

نظر شما