شناسهٔ خبر: 68355648 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تشکر سفارت ایران از میزبانی عراق در اربعین حسینی

سفارت ایران در عراق با پایان اربعین حسینی از دولت و ملت عراق و دست اندرکاران این مراسم باشکوه قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق به مناسبت پایان برگزاری مراسم اربعین 1403 پیام تشکری را برای دولت و ملت عراق و مسئولینی که در این ایام به خدمت رسانی به زوار اربعین مشغول بودند، منتشر کرد.

متن پیام سفارت ایران به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق

سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق به مناسبت پایان برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی (ع) وظیفه خود می‌داند مراتب تشکر و سپاس خویش را از مرجعیت عالی، دولت، عشایر غیور، آحاد مردم مهمان نواز عراقی و همچنین مسئولین محترم عتبات عالیات، موکب داران عزیز عراقی، کلیه قوای مسلح نیروهای امنینی و پلیس، کادر پزشکی و درمانی، جمعیت هلال احمر، پلیس مرزبانی، نیروهای خدوم مستقر در گذرگاه‌های مرزی، خبرنگاران و اصحاب رسانه و تک تک دلدادگان حسینی که میزبان بخشنده زوار در قلب‌ها و منازل خویش بودند یا به هر نحوی به برگزاری مراسم کمک کردند اعلام نماید.

مراسم باشکوه اربعین حسینی امسال که با الهام از مکتب سیدالشهداء (ع) در حمایت از مظلومان غزه و برائت از ظالمان جنایتکار حال و هوای متمایزی گرفته بود بیش از پیش باور به پیاده روی اربعین به عنوان مقدمه ظهور امام زمان (عج) را به منصه ظهور رساند. به راستی که اربعین امسال ظرفیت‌های فرهنگی، تمدنی ارزش‌ها و باورهای مکتب امام حسین (ع) را پیش چشم جهانیان به نمایش گذاشت.

جا دارد از یکایک زوار و موکب داران عزیز ایرانی نیز که با همکاری، همدلی، همراهی و بردباری که جلوه‌ای از عشق حسین (ع) بود مسئولین برگزاری مراسم اربعین را یاری کردند، تشکر و قدردانی می‌گردد.

از خداوند متعال خواستاریم که توفیق خدمت رسانی بیشتر و بهتر را در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی (ع) در سال‌های آینده با همراهی و هماهنگی مسئولین محترم دو کشور و همه دست اندرکاران و زائرین
دلداده حسینی داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما