شناسهٔ خبر: 68355374 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

همنوایی سیستان و بلوچستانی‌ها با کاروان کربلا؛ ۳۹موکب به جاماندگان اربعین ارائه خدمت کردند

ایرنا

چهل روز از بزرگترین مصیبت جانکاه تاریخ می گذرد و امروز مردم سیستان و بلوچستان همچون دیگر عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) در اربعینی دیگر با کاروان اسرای کربلا همنوا شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، چهل روز از شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) می گذرد، روزهایی که از اسارت حضرت زینب (س) گذشته و کاروان غرق در مصیبت خاندان بنی هاشم باز به کربلا رسید.

مردم ولایتمدار مناطق مختلف سیستان و بلوچستان همزمان با اربعین حسینی (ع) با برپایی آیین های دسته روی، سینه زنی و مرثیه سرایی در ماتم غم جانگداز سرور و سالار شهیدان به سوگ نشستند و بار دیگر در اربعین سرور و سالار شهیدان کربلا به عزاداری و سوگواری پرداختند.

امروز علاوه بر بقاع متبرکه سیستان و بلوچستان، همایش پیاده روی جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی از محل میدان امام حسین (ع) و گلزار شهدای زاهدان به سمت مسجد ابوذر غفاری و آستان مقدس شهدای گمنام بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد و همه دلسوختگان در عزای اربعین امام حسین (ع) به عزاداری پرداختند.

راهپیمایی اربعین صحنه اتحاد و همبستگی مسلمانان و فرصتی برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه و وحدت جهان اسلام است؛ از این جهت همزمان با قرائت زیارت اربعین در حسینیه ها، امامزاده ها و مساجد سیستان و بلوچستان و پهن کردن سفرهای نذری که از برنامه های مشترک در آیین های عزاداری این روز بود، برای پیروزی غزه نیز دعا شد.

دلدادگان حسینی که چند سالی است به نام جاماندگان اربعین با دل هایی شکسته از بامداد روز اربعین از گوشه و کنار زاهدان در میدان آیینی امام حسین (ع) گردهم آمدند تا به یاد اربعین سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش پیاده روی کرده و در سوگ امام مظلوم و اهل بیتش اشک بریزند.

آری، امروز دلدادگان اربعین حسینی با شرکت در راهپیمایی عظیم نشان دادند که در خیمه سیدالشهدا (ع)هستند؛ همه آمده بودند و برخی چفیه به سر به یاد شهدای غزه و برخی هم با چشم های گریان در غم امام مظلوم شان تا با هم «یا حسین» گویند و بر دشمن غاصب اسراییل لعنت بفرستند.

همنوایی سیستان و بلوچستانی‌ها با کاروان کربلا؛ ۳۹موکب به جاماندگان اربعین ارائه خدمت کردند

ارائه خدمت۳۹ موکب در زاهدان به جاماندگان اربعین

مسوول ستاد برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی زاهدان، گفت: ۳۹ موکب برای خدمت‌رسانی به شرکت کنندگان در همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در زاهدان شرکت کردند.

محمود جوادیان‌فر افزود: پیاده‌روی اربعین از زمان‌های دور و از سال ۶۱ هجری، با حضور حضرت زینب کبری (س) و دیگر زائران آغاز شده و همواره به عنوان یک سنت مهم دینی گرامی داشته شده است.

وی ادامه داد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، سفرها برای رسیدن به همایش میلیونی پیاده‌روی اربعین در بین نجف و کربلا، به‌طور قابل توجهی تسهیل شده است.

مسوول ستاد برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی زاهدان با اشاره به برگزاری همایش همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در سطح‌کشور، بیان کرد: مسؤولان باید تلاش کنند همایش جاماندگان اربعین حسینی در زاهدان که به میزان حدود سه تا پنج کیلومتر برگزار می‌شود، به بهترین شکل برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: این پیاده‌روی نمادین، فرصتی برای کسب ثواب و همراهی با شرکت کنندگان در همایش پیاده روی میلیونی اربعین حسینی است.

جوادیانفر ادامه داد: اربعین یک رویداد اسلامی بوده و مختص به شیعیان نیست، حضور اهل سنت در کنار برادران شیعه در این گونه مراسمات، نشان از وحدت و همدلی مسلمانان دارد.

نظر شما