شناسهٔ خبر: 68354570 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

راهپیمایی عظیم اربعین همان اکسیر و حقیقت قرآنی است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، گفت: تبدیل اربعین از دو نفر به میلیون‌ها مشتاق و دلباخته امام حسین (ع)، همان اکسیر و حقیقت قرآنی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جمع زائران ایرانی، اظهار داشت: اربعین در اولین سال خود با دو نفر یعنی جابربن عبدالله انصاری و عطیه عوفی کوفی برگزار شد و امروز شاهد حضور میلیونی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در پیاده‌روی اربعین هستیم.

وی افزود: تبدیل اربعین از دو نفر به میلیون ها مشتاق و دلباخته امام حسین (ع)، همان اکسیر و حقیقت قرآنی است که خدای متعال در شخص اباعبدالله الحسین (ع) قرار داده است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند فرموده آن کسانی که ایمان دارند و عمل شایسته انجام می‌دهند خدا محبتشان را در دل اهل عالم قرار می‌دهد و این همان چیزی است که در نهضت اباعبدالله الحسین (ع) می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم از کشورهای مختلف در این راهپیمایی عظیم حضور پیدا کرده‌اند.

عابدینی تصریح کرد: راهپیایی عظیم اربعین تحقق وعده‌های الهی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: کسانی که اهمیت اربعین را می‌دانند خیلی دلشان می‌خواهد در کنار بارگاه اباعبدالله الحسین (ع) باشند و باید قدر این لحظات را بدانیم و از آن بهره ببریم و شکر این نعمت را به‌جای آوریم و هر چیزی با اربعین کامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خداوند نشان داد که معرفت، عرفان و شعور معنوی انسان با چله به نتیجه می‌رسد.

عابدینی یادآور شد: چهل شبانه روز انسان و روحیات معنوی او را متحول می‌کند و این شجره وجود انسان را به میوه می‌رساند که میوه آن حکمت، معرفت، عشق و محبت قلبی است.

امام جمعه قزوین، گفت: وقتی یک مؤمنی را می‌خواهند دفن کنند، اگر 40 مؤمن او را تأیید و ابراز رضایت کنند، خداوند او را مورد غفران و رحمت الهی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما