شناسهٔ خبر: 68353752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۱۷ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان ارومیه آماده بهره‌برداری است

ارومیه- ایرنا- فرماندار ارومیه گفت: ۲۱۷ طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی در این شهرستان آماده بهره برداری شده که همزمان با هفته دولت افتتاح می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری ارومیه، غلامحسین عماری روز یکشنبه در این خصوص اظهار کرد: طرح‌های عمرانی شامل ۱۸۲ پروژه عمرانی آماده افتتاح با اعتبار هزینه شده ۱۳هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال بوده و همچنین سه طرح با اعتبار پیش بینی شده ۶ هزار میلیارد ریالی کلنگ زنی می شود.

وی بیان کرد: از شاخص ترین پروژه های عمرانی قابل افتتاح در شهرستان ارومبه می توان به پروژه آبرسانی به شهر ارومیه با اعتبار هزینه شده ۷۲۲ میلیارد ریال توسط شرکت آب منطقه ای، پروژه گازرسانی به روستاهای شهرستان ارومیه با اعتبار ۷۳۰ میلیارد ریال توسط شرکت گاز استان، احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای بادکی با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال توسط اداره کل ورزش وجوانان استان و پروژه های اجرای طرح هادی روستایی در روستاهای شهرستان ارومیه با اعتبار ۷۴ میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد.

فرماندار ارومیه ادامه داد: طرح های عمرانی شاخصی که هم که عملیات اجرایی آنها آغاز می شود شامل احداث خط ۴۰۰ کیلوولت برق با اعتبار پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و پروژه های احداث انبار غذا و دارو و احداث خانه بهداشت قورت تپه ارومیه با اعتبار ۲۴۶ میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی است.

عماری اظهار کرد: پروژه های اقتصادی نیز شامل ۳۵ پروژه اقتصادی قابل افتتاح با اعتبار هزینه شده حدود ۱۳هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال وپروژه های کلنگ زنی شامل یک پروژه با اعتبار پیش بینی شده پنج هزار میلیارد ریال و در مجموع با اشتغالزایی ۶۸۹ نفر به صورت مستقیم است.

وی گفت: از شاخص ترین پروژه های اقتصادی قابل افتتاح در شهرستان می توان به پروژه شرکت بارسو تولید کننده انواع کنسانتره میوه تازه - پوره میوه و سبزیجات - رب گوجه فرنگی با هزینه کرد اعتباری به مبلغ چهار هزار میلیارد ریال و پروژه شرکت پلیکان جوجه کشتارگاه مرغ با اعتبار هزینه شده ۲هزار میلیارد ریال و پروژه شرکت فیلم چند لایه استرچ از پلی اتیلن با اعتبار هزینه شده ۵۷۴ میلیارد اشاره کرد.

نظر شما