شناسهٔ خبر: 68353113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده سپاه لرستان:

امروز وفاق و وحدت ملی بر محور عشق و محبت حسینی رقم خورد

آزیتا یوسفیان

فرمانده سپاه لرستان گفت: امروز در پیاده‌روی اربعین حسینی، وفاق و وحدت ملی بر محور عشق و محبت حسینی رقم خورد.

صاحب‌خبر -

سردار نعمت‌الله باقری امروز در موکب سپاه حضرت ابوالفضل(ع) خرم‌آباد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امسال برای موضوع اربعین و خدمات رسانی به زائران یک موکب در مهران و سه موکب نیز در نجف، عمود ۶۱۲ و کربلا ایجاد کردیم؛ در موکب مهران پاسداران سپاه لرستان داوطلبانه و با لباس نظامی به زائرین امام حسین(ع) ارائه خدمت کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه موکب‌داران در عراق مستقر هستند احتمال دادیم برای پیاده‌روری جاماندگان و دلدادگان حسینی موکبی نباشد و در مسیر پیاده‌روی حرم تا حرم خرم‌آباد پاسداران به همراه خانواده‌های خود و مجموعه سپاه استان اقدام به برپایی موکب و پذیرایی از زوار مسیر کردند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه امروز همزمان با سراسر کشور شاهد حضور پرشور مردم عزادار خرم‌آباد بودیم تا وفاق و وحدت ملی برمحور عشق و محبت حسینی رقم خورد، بیان کرد: امسال توفیقی حاصل شد که این موکب برپا شود و برای سال آینده برنامه‌ریزی خواهیم کرد آن را توسعه دهیم.

باقری پیام اربعین را آزادگی، حریّت و اسلامیت و عبور راه قدس از کربلا دانست و افزود: این پیام امام راحل بود که راه آزادی قدس از کربلاست که بیشتر مسیر را رفتیم و چنانچه مقام معظم رهبری فرمان دهد از کربلا تا قدس یک "یاحسین" بیشتر نمانده است و منتظر فرمان هستیم تا آن را لبیک بگوییم.

وی ادامه داد: آن چیزی که در عزاداری اربعین باید اتفاق بیفتد همراه بودن شور و شعور است، امروز آنچه مردم، بانوان، نوجوانان و جوانان کشورمان نیاز دارند بصیرت نسبت به دشمن‌شناسی، ولایت و اسلامیت و شیعه بودن است.

فرمانده سپاه لرستان تصریح کرد: در این دو ماه محرم و صفر حضور خانواده‌ها در خدمت کردن به مردم و پیاده‌وری پیرزن، پیرمرد، نوجوان و جوان با پاهای برهنه در طی مسیر ۱۵ کیلومتری بین دو حرم در خرم‌آباد دیدنی بود.

باقری گفت: امروز شاهد تحقق کلام امام راحل مبنی بر اینکه محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است هستیم و هر ساله شور و عشق حسینی، انرژی به جامعه تزریق می‌کند و با قدرت بیشتری پیش می‌رویم.

انتهای پیام

نظر شما