شناسهٔ خبر: 68352954 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

اجتماع عزاداران اربعین حسینی بهمئی و نذری ۳ هزار نفری

مردم بهمئی با برپایی عزاداری در جوار مزار مطهر شهدای روستای اسلام آباد این شهرستان گرد هم آمدند؛ و در ضیافت نذری ۳ هزار نفری اربعین حسینی شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین،عضو مجلس خبرگان رهبری در خوزستان در مراسم بزرگ عزاداران اربعین حسینی مردم بهمئی که در جوار مزار مطهر روستای اسلام آباد این شهرستان برگزار شد گفت: دشمنان همیشه سعی دارند سلاح ایمان و تقوا را از شیعیان بگیرند و ما را خلع سلاح نمایند ولی ما باید در این مورد آگاهانه عمل کنیم و هوشیار باشیم.
آیت الله سید ابوالحسن حسن‌زاده با اشاره به اینکه، حماسه اربعین، تمام جهان را متحول نمود و اندیشمندان جهان از حماسه این امام بزرگوار بسیار گفته اند افزود: با فرا رسیدن اربعین حسینی، شور غیر قابل وصفی شیعیان و دوستداران حضرت ابا عبدالله (علیه السلام) را در بر گرفت که وصف ناشدنی است.
وی گفت: امام حسین علیه السلام امام سوم شیعیان حماسه‌ای در جهان بپا کرد که کل عالم را مبهوت نمود که در همین زمینه نوابغ مذهبی، علمی و سیاسی جهان درباره حضرت سیدالشهداء (ع) و فداکاری بی‌سابقه‌ای که آن حضرت در حمایت از حق و عدالت انجام داده، بسیار گفته اند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان در این مراسم از حضور پرشور مردم این دیار در ویژه برنامه‌های اربعین و گرامیداشت یاد شهدای حسینی قدردانی کرد و گفت: مردم این دیار از دیرباز در دفاع از نظام و انقلاب شهره عام و خاص بودندو فداکاری‌های آنان بر کسی پوشیده نیست.
در این مراسم ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، مداحی، روضه خوانی، دمام زنی اجرا شد و ضیافت میهمانی ۳ هزار نفری هم برای نذر حضرت اباعبدالله الحسین به همت مردم روستای اسلام آباد تدارک دیده شده بود که بین شرکت کنندگان و اهالی توزیع شد.
روستای اسلام آباد در ۲۰ کیلومتری شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی و در منطقه کت واقع شده است.

نظر شما