شناسهٔ خبر: 68352924 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

خدمات درمانی، فرهنگی و اجتماعی ایران به زائران اربعین در عرا... -

اقتصاد ایران: تیم‌های فرهنگی و اجتماعی ایرانی در اربعین امسال در شیفت‌های مختلف به مدت یک هفته در موکب‌ها خدمات‌رسانی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عباسی مسئول معاونت اجتماعی مؤسسه انوار رسول اعظم (ص) با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی این مؤسسه در اربعین ۱۴۰۳ گفت: از ابتدای سفر که از بصره شروع شد، یک سری تیم‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی فعالیت کردند. این تیم‌ها در دل موکب‌های عراقی خدمات ارائه می‌دادند و در طول مسیر مشایه که از بصره شروع می‌شود و از طریق ناصریه، سماوه و دیوانیه به کربلا و نجف منتهی می‌شود، خدماتشان را ارائه می‌دهند.

وی افزود: از همان ابتدای سفر، تیم‌ها در شیفت‌های مختلف و به مدت یک هفته در موکب‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند و بعد از یک هفته گروه‌های بعدی جایگزین‌شان می‌شوند.

مسئول معاونت اجتماعی مؤسسه انوار رسول اعظم (ص) فعالیت در حوزه پزشکی را ازجمله اقدامات انجام شده مطرح کرد و در این باره توضیح داد: تیم‌های پزشکی در نقاط مختلف استان‌های بصره، ناصریه، کربلا، نجف و کاظمین فعالیت دارند. حدود ۲۰۰ نفر در قالب تیم‌های ۱۵۰ نفره و ۳۰ نفره خدمات پزشکی به زائران ارائه می‌دهند و در مجموع حدود ۴۰۰ نفر، شامل افراد داوطلب و تیم‌های پزشکی در درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و نقاط دیگر مانند موکب‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند. این خدمات شامل فیزیوتراپی، ماساژ، درمان گرمازدگی است.

وی افزود: این تیم‌ها در سه نوبت به استان‌های بصره، ناصریه، سماوه، دیوانیه، نجف و کربلا رفتند و در بیش از ۱۶ نقطه خدمات ارائه دادند.

عباسی با اظهار به این‌که بخش دوم فعالیت‌های مؤسسه انوار رسول اعظم (ص) در ایام اربعین مربوط به تیم‌های فرهنگی شامل کودکان و نوجوانان می‌باشد، گفت: علاوه بر نیروهای مؤسسه، چندین تیم از استان سماوه به ما اضافه شدند و به ارائه خدمات در مسیر نجف به کربلا پرداختند. این تیم‌ها برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا می‌کنند که شامل نقاشی، کاردستی، عروسک‌بازی و بازی‌های گروهی است.

وی بخش سوم فعالیت‌های این مؤسسه را برگزاری مراسم‌های متنوع بیان و اظهار کرد: یک استیج سیار به‌صورت کامیونی و مجهز به سیستم صوتی و تجهیزات لازم برای برگزاری مراسم‌های مقاومتی و فرهنگی به همراه تیم فرهنگی و هنری در مسیر حرکت می‌کند. این تیم در استان‌های بصره، ناصریه، سماوه، دیوانیه و نجف به اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی می‌پردازند.

مسئول معاونت اجتماعی مؤسسه انوار رسول اعظم (ص) در پایان، اعزام تیم قرآنی را از دیگر اقدامات مطرح کرد و گفت: یک تیم قرآنی هشت نفره با کمک مرکز قرآنی دارالنعیم دعوت شدند و در استان بصره پنج برنامه قرآنی، تواشیح و مجالس عزاداری برگزار کردند. در مجموع این تیم در این ایام در پنجاه نقطه به اجرای برنامه‌های مختلف می‌پردازد.

برچسب‌ها:

نظر شما