شناسهٔ خبر: 68352744 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بهره‌مندی بیش از ۳۷هزار نفر از خدمات امدادی نیرو‌های هلال احمر در اربعین حسینی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: بیش از ۳۷ هزار نفر از خدمات امدادی نیرو‌های هلال احمر در عملیات امدادونجات اربعین حسینی بهرمند شدند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ بابک محمودی در خصوص امدادرسانی تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال احمر به زائران اربعین حسینی در قرارگاه‌های مرزی کشور افزود: ۳۷ هزارو ۸۲۶ نفر از پانزدهم مرداد لغایت دوم شهریور ۱۴۰۳، از خدمات امدادی هلال احمر بهرمند شدند.

وی افزود: در این مدت ۲۷۶نفر از این مراجعه کنندگان دچار مصدومیت شدند که ۲۴۴نفر بیمار و۳۲ نفر فوتی از کشور عراق به قرارگاه‌های مرزی هلال احمر ایران تحویل داده شدند و پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به مراکز درمانی انتقال یافتند، در این بین ۳۱نفر در سوانح ترافیکی مصدوم شدند که از این ۲۳نفر مصدومین و همچنین ۸نفر جان‌باختگان با استفاده از تجهیزات ست نجات رها سازی شدند.

وی اضافه کرد: ۸هزار و ۴۱۴ نفر از زائران اربعین حسینی در محل توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در محل درمان سرپایی شدند، همچنین ۹۳مورد عملیات امدادونجات ترافیکی توسط نیرو‌های هلال احمر به ثبت رسید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: به ۹هزار و ۷۸۲ نفر از زائران نیز اسکان اضطراری داده شد و ۱۸هزارو ۴۴نفر مراجعه کننده به قرارگاه‌های مرزی از خدمات سلامت محور نیرو‌های هلال احمر از جمله تست فشار خون و قند خون بهرمند شدند.

انتهای پیام/

نظر شما