برای سرعت بخشی به اتمام پروژه چهار خطه شدن محور نهاوند - فیروزان کرمانشاه ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه اختصاص یافت.
برای سرعت بخشی به اتمام پروژه چهار خطه شدن محور نهاوند - فیروزان کرمانشاه ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه اختصاص یافت.
به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور دکتر خادمی در سفر به استان همدان و بازدید از پروژه های این استان گفت: ایستگاه راه آهن نهاوند بنام فیروزان در حال بهره برداری است اما برای افزایش ظرفیت مسافر اقداماتی در حال انجام است.
همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت مبنی بر تکمیل بخش پایانی کریدور بزرگ راه آهن شرق به غرب کشور در محدوده کرمانشاه به مرز خسروی که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری نیز هست مقرر شد منابع مالی آن از طریق تهاتر نفت تامین شود تا بتوان با روند بهتری این مسیر را ادامه داد.
خادمی افزود: محور بزرگ ریلی شرق به غرب کشور که از سرخس در استان خراسان شمالی آغاز می شود تا کرمانشاه تکمیل شده و رفت و آمد در آن جریان دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این مسیر پس از کرمانشاه به سمت اسلام آبادغرب با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی و از اسلام آبادغرب به سمت خسروی که ۱۲۰ کیلومتر است ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم ادامه آن را با منابع مالی که گفته شد پیش ببریم.
وی ادامه داد: از بعد از اسلام آبادغرب ما یک شبکه آنتنی داریم که هم به سمت خسروی و هم به سمت ایلام و مهران می رود که البته منابع اعتباری آن کم است و امیدواریم در قالب همین کریدور ریلی شرق به غرب کشور آن را به بهره برداری برسانیم تا بتوانیم هم برای جابجایی بار و هم انتقال زائران عتبات عالیات از آن استفاده کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شبکه ریلی راه آهن شرق به غرب کشور یکی از مهم ترین شبکه هایی است که می تواند ما را به کشورهای همسایه متصل کند و به همین لحاظ از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
خادمی اظهار داشت: این شبکه می تواند ما را به عراق و در نهایت مدیترانه متصل کند که تاکنون مراحل ساخت و بهره برداری آن تا کرمانشاه انجام شده و فقط در بعضی مناطق دارای نواقصی مانند تقاطع های غیر همسطح است که مشکلاتی را برای اهالی ساکن در حاشیه ریل ایجاد کرده که مناقصه برای رفع این مشکل انجام شده است.
نظر شما