شناسهٔ خبر: 68349850 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فعالیت مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران تهران برای نظارت مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین

مبینا آقاخانی

رئیس مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران تهران، از فعال شدن مرکز عملیات اضطراری (EOC) شهر تهران برای مراسم جاماندگان اربعین حسینی(ع) با هدف پایش و نظارت مسیر پیاده روی و هماهنگی با دستگاه‌های امدادی خبر داد.

صاحب‌خبر -

پدرام قودجانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی،  گفت: از ساعت ۶ صبح امروز، مرکز عملیات اضطراری (EOC) شهر تهران برای رصد و پایش مسیر راهپیمایی فعال شده است.

وی افزود: در این مرکز، کارکنان سازمان مدیریت بحران شهر تهران به همراه نمایندگان دستگاه‌های امدادرسان نسبت به انجام هماهنگی‌های لازم در حوزه ایمنی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اقدام و رفع موارد ناایمنی احتمالی در طول مسیر برگزاری مراسم اقدام می‌کنند.

رئیس مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران تهران ادامه داد: همچنین خودروی EOC سیار نیز در مسیر برگزاری مراسم مستقر بوده و تمهیدات لازم در حوزه مدیریت بحران انجام شده است. در این خودرو، نمایندگان عملیاتی دستگاه‌های امدادی مستقر هستند تا فرماندهی و هماهنگی لازم با تیم امدادی و خدمات‌رسان در محل برگزاری مراسم صورت گیرد.

قودجانی با اشاره به ارزیابی‌های از پیش صورت گرفته برای این مراسم، گفت: کارشناسان ما پیش از برگزاری مراسم با انجام بازدیدهای میدانی و انجام ارزیابی در حوزه HSE و پدافند غیرعامل در محدوده و مسیر برگزاری مراسم، نسبت به اعلام موارد ناایمنی‌ها و عدم انطباق‌های شناسایی شده به شهرداران مناطق و سایر دستگاه‌های ذیربط اقدام کرده و پیگیری‌های لازم جهت رفع موارد شناسایی شده را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت گروه دوام افزود: همچنین تعدادی از داوطلبان عضو گروه‌های واکنش اضطراری محلات مناطق ۲۲ گانه پایتخت نیز با محوریت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با هدف کنترل ازدحام جمعیت و تشکیل ستاد گمشدگان در ۵ نقطه از مسیر پیاده روی، در برگزاری هر چه بهتر این مراسم مشارکت دارند.

انتهای پیام 

نظر شما