شناسهٔ خبر: 68349214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال مالیات نشان‌دار در همدان وصول شد

همدان- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی همدان گفت: نزدیک به ۹ هزار مودی همدان مشمول فرم‌های مالیاتی تبصره ۱۰۰، با مشارکت در طرح نشان‌دارکردن مالیات‌های مستقیم، حدود یک هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال از منابع مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام همدان را تامین کردند.

صاحب‌خبر -

وجیه‌الله ذکوری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از آغاز اجرای «طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها» تا پایان مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی، نزدیک به هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل ۵۵ پروژه استان همدان تامین اعتبار شده است.

وی تصریح کرد: ۵۵ طرح و پروژه در حال اجرای استان حدود ۲ هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که حالا اعتباری معادل یک هزار و ۳۷۰ میلیار ریال آن از محل وصول مالیات تامین یا در دست تامین است.

ذکوری خاطرنشان کرد: ۴۳ طرح از محل پرداخت‌های مالیاتی مودیان و با انتخاب آن‌ها، به طور کامل تامین اعتبار شده است و ۱۲ پروژه باقیمانده و تکمیل منابع نشده نیز توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، از محل درآمدهای مالیاتی این بخش، تأمین بودجه و تکمیل خواهند شد.

وی افزود: «طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها» در راستای مردمی کردن اقتصاد در مرداد ماه به صورت رسمی رونمایی شد و بنا بر اعلام سیاست‌گذاران و مسوولان اقتصادی و همچنین کارشناسان حوزه مالیات، این طرح برای مودیان انگیزه بخش بوده و باعث می‌شود آنها احساس کنند که می‌توانند در مسیر خدمات دولت و اولویت‌های پروژه های «ملی» و «استانی» نقش آفرینی کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: این پروژه ملی در مفهوم کلان خود، امکان تخصیص مالیات‌های پرداختی به پروژه‌های ملی و استانی توسط مودیان و تکمیل این پروژه‌ها را فراهم کرده و به یکی از مطالبات جدی مودیان در خصوص اعلام محل هزینه کرد و مصرف درآمدهای مالیاتی به شکل مؤثر و عملیاتی پاسخ داده است.

وی ادامه داد: مودیان مالیاتی می‌توانند به این شکل مشارکت موثری در توسعه و اجرای طرح‌های سازنده در زمینه‌هایی مثل بهداشت و درمان، آموزش، راه و ترابری و سایر حوزه‌ها داشته باشند.

ذکوری اظهار کرد: با اجرای این طرح مشارکت مودیان در تکمیل پروژه‌های عمرانی می‌تواند موجب بهبود نگرش آن‌ها نسبت به مصارف مالیاتی و مالیات ستانی عادلانه شود.

برچسب‌ها:

نظر شما