شناسهٔ خبر: 68348829 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کوهیان: مانولوپولوس سبک بسکتبال متنوعی را دنبال می‌کند؛ احتمال تغییر فهرست اولیه وجود دارد

تهران- ایرنا- مربی تیم ملی بسکتبال ایران با اشاره به شروع فعالیت سرمربی یونانی این تیم گفت: مانولوپولوس تمرینات خوبی را در نظر گرفته و بازیکنان نیز با انگیزه و تلاش مضاعف در اردو حاضر هستند.

صاحب‌خبر -

فرزاد کوهیان صبح یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز تمرینات و اردوهای تیم ملی بسکتبال اظهار داشت: سوتیریس مانولوپولوس، سرمربی یونانی پس از ورود به ایران تمرینات تیم ملی را آغاز کرد و با توجه به اینکه قبل از ورود به کشورمان تعدادی از فیلم‌های بازی‌های تیم ملی را دیده بود تا حدی از بسکتبال و بازیکنان ما شناخت داشت.

وی ادامه داد: کمیته فنی فدراسیون بسکتبال بر اساس آخرین فهرست تیم‌ ملی، آمار و شرایط بازیکنان در فصل قبل و موجودیت بسکتبال ایران، نفراتی را مشخص کردند تا در فهرست اولیه حضور داشته باشند اما سرمربی تیم ملی، مسابقات لیگ را نظاره‌گر خواهد بود تا اگر بازیکنان دیگری نظرش را جلب کردند به این فهرست اضافه کند بنابراین برای رسیدن به ترکیب نهایی باید صبر کرد.

کوهیان: مانولوپولوس سبک بسکتبال متنوعی را دنبال می‌کند؛ احتمال تغییر فهرست اولیه وجود دارد

مربی تیم ملی بسکتبال ایران یادآور شد: هر مربی بر اساس فلسفه کاری خود نفراتش را انتخاب خواهد کرد و تلاش کمیته فنی بر آن بود تا فهرست اولیه مناسبی را تهیه کند. مانولوپولوس در تمرینات بیشتر به دنبال شناسایی بیشتر بازیکنان است. او اطلاعات بازیکنان و نحوه عملکرد آنها را ثبت می‌کند و درصدد است تا توانمندی بازیکنان را برای پُست‌های مختلف شناسایی کند.

وی در مورد نحوه برخورد و تعامل بازیکنان و سرمربی یونانی تیم ملی در شروع اردو گفت: بازیکنان انرژی و انگیزه بالایی دارند. همچنین تمرینات متنوع و خوبی توسط مانولوپولوس برای بازیکنان طراحی شده و در هر دو طرف تعامل خوبی دیده می شود.

مربی تیم ملی بسکتبال ایران در مورد اینکه برخی از کارشناسان اعتقاد دارند پُست‌ها در بسکتبال باعث توقف رشد و توسعه این ورزش می‌شود، اظهار داشت: شاید بهتر باشد اینگونه به موضوع نگاه کنیم که بسکتبال خیلی تغییر کرده است. توسعه بسکتبال در بازی گروهی پیشرفت زیادی داشته، همچنین تغییرات زیاد در آموزش و توسعه بازیکنان در مهارت‌های آنها هم پیشرفت بسیاری ایجاد کرده است. شاید بتوان‌گفت تنوع در بازی پست‌ها یا بازی کردن بازیکنان در شرایط و موقعیت‌های مختلف خیلی عادی شده و از طرفی ما باید تلاش کنیم خودمان را با شرایط بسکتبال روز دنیا وفق دهیم.

کوهیان: مانولوپولوس سبک بسکتبال متنوعی را دنبال می‌کند؛ احتمال تغییر فهرست اولیه وجود دارد

اردوی تیم ملی بسکتبال ایران از روز دوشنبه ۲۹ مرداد آغاز شده و در حال برگزاری است. امیر حسین آذری، متین آقاجانپور، محمد امینی، سجاد پذیرفته، اشکان جعفری، صارم جعفری، محمدجمشیدی جعفرآبادی، احسان دلیرزهان، محمدمهدی رحیمی، مجید رحیمیان، نوید رضایی‌فر، آرمان زنگنه، علیرضا شریفی، محمد شهریان نسل، مبین شیخی، محسن عسگری‌نیا، حسن علی اکبری، پارسا فلاح، ارسلان کاظمی نائینی، پیتر گریگوریان، سجاد مشایخی، رسول مظفری وانانی، حسین مکاریان، سالار منجی، میثم میرزایی تالارپشتی، محمد سینا واحدی، امیرحسین یازرلو، بهنام یخچالی دهکردی و محمدسجاد یزدان پناه نفراتی هستند که در این اردو حضور دارند.

تیم ملی بسکتبال ایران باید دوم آذرماه و در پنجره انتخابی کاپ آسیا به مصاف قزاقستان برود.

نظر شما