شناسهٔ خبر: 68344986 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

حماس برای اجرای «توافق ژوئیه» اعلام آمادگی کرد؛ به قاهره می رویم تا از نتایج مذاکرات مطلع شویم

یک هیأت از حماس به ریاست خلیل الحیه، شامگاه شنبه وارد قاهره می‌شود. این سفر به دعوت میانجی‌گران مصری و قطری انجام می‌شود و هدف آن اطلاع از نتایج مذاکراتی است که پنجشنبه گذشته در قاهره برگزار شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: یک هیأت از حماس به ریاست خلیل الحیه، شامگاه شنبه وارد قاهره می‌شود. این سفر به دعوت میانجی‌گران مصری و قطری انجام می‌شود و هدف آن اطلاع از نتایج مذاکراتی است که پنجشنبه گذشته در قاهره برگزار شد.
 
حماس اعلام کرده است به توافقی که در دوم ژوئیه تصویب شد و مبتنی بر پیشنهاد جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و قطعنامه شورای امنیت بود، پایبند است و آمادگی خود را برای اجرای این توافق اعلام کرد. این جنبش همچنین خواستار اعمال فشار بر اسرائیل به‌منظور اجرای این توافق شد.
 
مذاکرات آتش‌بس در قاهره
 
دور جدید از مذاکرات آتش‌بس در غزه قرار است یکشنبه، چهارم شهریور، در پایتخت مصر برگزار شود.
 
به گزارش منابع اسرائیلی، واشنیگتن پیشنهاد جدیدی را مطرح کرده که شامل کاهش شمار نیروهای اسرائیلی در «محور فیلادلفیا» است، به طوری که تنها چند نقطه بازرسی باقی بماند. مصر با این پیشنهاد مخالف بوده و خواستار خروج کامل نیروهای اسرائیلی از این منطقه شده است.
 
ساعاتی پیش، رؤسای جمهور مصر و آمریکا بر اهمیت همکاری و انعطاف‌پذیری به‌منظور دستیابی به توافق آتش‌بس تأکید کردند. در تماسی که روز جمعه میان عبدالفتاح السیسی،
 
رئیس‌جمهوری مصر و جو بایدن، همتای آمریکایی او انجام شد، دو طرف آخرین تحولات مذاکرات در قاهره را بررسی کرده و بر ضرورت رفع موانع و نشان دادن انعطاف برای دستیابی به این توافق تأکید کردند.
 
کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که پیشرفت‌هایی در مذاکرات قاهره حاصل شده است. بر اساس این گزارش، ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) نیز در این مذاکرات حضور دارد. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، نیز بر این پیشرفت‌ها تأکید کرده و گفت اکنون نیاز است هر دو طرف برای اجرای توافقات همکاری کنند. او افزود که مذاکرات پنجشنبه گذشته بیشتر جنبه مقدماتی داشت و قرار است در ادامه مذاکرات عمیق‌تری صورت گیرد.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما