شناسهٔ خبر: 68344463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷۰ هزار اصله نهال در روستاهای خدابنده کاشته شد

زنجان - ایرنا - رئیس اداره آموزش و ترویج مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: امسال ۷۰ هزار اصله نهال در روستاهای خدابنده با همکاری مردم به منظور صیانت و حفاظت از منابع طبیعی این شهرستان کاشته شد.

صاحب‌خبر -

مریم مختاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور، ظرفیت مشارکت مردم به خصوص روستاییان در اجرای بهینه این طرح قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در شهرستان خدابنده گروه جهادی شهید چمران به صورت خودجوش و داوطلبانه این کار مهم را آغاز کرد، اضافه کرد:این نهال ها با همت این گروه جهادی و همچنین همکاری اهالی روستاهای بزینه رود و بخش افشار کاشته شد.

این مسوول ادامه داد: امیدواریم انجام چنین طرحی در سایر شهرستان های استان نیز الگویی برای گروه هایی باشد که برای همکاری با منابع طبیعی استان تمایل دارند.

سرپرست گروه جهادی شهید چمران نیز با اشاره به اهمیت درختکاری به خبرنگار ایرنا گفت: این گروه به همت اهالی بخش بزینه رود و بخش افشار با هماهنگی منابع طبیعی وارد عمل شد.

احمد بیگدلی افزود: در این طرح با همکاری های انجام شده در حدود ۷۰ هزار اصله نهال در ۳۲ روستای خدابنده کاشته شد که برای نگهداری و آبیاری آنها نیز نیروهای مردمی پای کار هستند.

بنابر اعلام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، تاکنون با مشارکت بخش خصوص بیش از پنج میلیون اصله نهال در استان تولید شده است.

نهال‌هایی که تولید و کاشته می‌شوند با توپوگرافی و اقلیم استان سازگار هستند و نقش موثری در صیانت از منابع طبیعی ایفا می کنند.

اولین نقش حیاتی درخت در تولید اکسیژن است و هر هکتار جنگل حدود ۲.۵ تن اکسیژن تولید می کند.

نظر شما