شناسهٔ خبر: 68344244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تردد روان در مسیرهای مرز شلمچه/ زائران هنگام بازگشت با خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند

آبادان- ایرنا- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان گفت: هم اکنون مسیرهای تردد hc مرز شلمچه روان و هیچ مشکل ترافیکی وجود ندارند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ رضا دولتشاهی شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه رانندگان از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنند اظهارکرد: پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان به منظور تسهیل در تردد و همچنین سفر ایمن و بی‌خطر زائران تمهیدات ترافیکی خاصی را برای بازگشت زائران اتخاذ کرده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون مسیرهای تردد از مرز شلمچه روان و هیچ مشکل ترافیکی وجود ندارد گفت: با توجه به گرمای هوا عمده بازگشت زائران در شب است لذا رانندگان با سرعت مطمئنه و با توجه کافی به جلو رانندگی کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان با تاکید بر اینکه زائران هنگام بازگشت با خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند عنوان کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل تصادفات، کارشناسان بیشترین عامل حوادث رانندگی در این روزها را ناشی از خستگی و خواب آلودگی اعلام کردند.

سرهنگ دولتشاهی به زائرانی که با خودروهای شخصی آمدند برای بازگشت آنان توصیه کرد: قبل از حرکت یک الی ۲ ساعت در مواکب و یا داخل خودرو با کولر روشن استراحت کافی را داشته باشند تا خستگی قالب بر رانندگی نشود و حادثه‌ای پیش بیاید.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

از ابتدای ماه صفر تاکنون تردد ۴۸۹ هزارو ۷۹۰ زائر اربعین حسینی از ۲ پایانه مرزی استان خوزستان ثبت شده است.

نظر شما