شناسهٔ خبر: 68343656 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مشکل طرح‌های مرتعداری، غیرفعال بودن ایستگاه‌های تولید بذر کشور است

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: یکی از مشکلات اساسی در مسیر طرح‌های مرتعداری کشور، غیرفعال بودن ایستگاه‌های تولید بذر است که باید در این زمینه چاره جویی کرد. سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: یکی از مشکلات اساسی در مسیر طرح‌های مرتعداری کشور، غیرفعال بودن ایستگاه‌های تولید بذر است که باید در این زمینه چاره جویی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ حسن وحید در بازدید از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اظهار کرد: همان‌طور که بخشی از نهالستانهای کشور به تولید بذر اختصاص یافته، می توان بخشی از آنها را برای تولید نهال و یا گیاهان دارویی اختصاص داد.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه ظرفیت خوبی را برای سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور لحاظ کرده اند و با توجه به این که دولت جدید نیز برنامه های خود را اجرای برنامه هفتم عنوان کرد در این برنامه اشاره به مباحث احیا پوشش گیاهی و حفاظت خاک شده است.

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور همچنین بیان داشت: مهمترین اصل در منابع طبیعی اصل حفاظت است که در برنامه هفتم توسعه هم اشاره شده بنابراین باید ضریب حفاظتی ۲۰ درصد افزایش داده شود.

وی یادآورشد: نکته حایز اهمیت در استانهای البرز و تهران توجه دو چندان به مبحث حفاظت به واسطه ارزش افزوده بسیار بالای زمین است؛ اکنون سامانه زمین و تجهیز گلوگاه های استان البرز به دوربین های پیشرفته حفاظتی مورد توجه قرار گرفته است.

وحید ادامه داد: یکی از افتخارات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اجرای طرح کاداستر است اما در این حجم از کار امکان دارد اشکالاتی هم وجود داشته باشد؛ رفع تداخل بین اراضی ملی و موات جز اقداماتی است که با تشکیل کارگروه هایی در ادارات کل باید به صورت جدی و با دقت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه مشکل تالاب صالحیه استان البرز فقط چرای شترها نیست، ادامه داد: این تالاب با احداث جاده های متعدد در اطراف آن ضمن متوقف کردن پخش آب در این منطقه تبدیل به یک استخر شده است.

وحید اضافه کرد: احداث کانال زهکشی از قزوین تا البرز و مدیریت منابع آب مساله دیگر است که با سایر مسایل دست در دست هم داده است تا این منطقه تبدیل به کانون گرد و غبار شود.

وی یادآور شد: امروز آبخیزداری یکی از اولویت های کشور محسوب می شود . اما باید دقت داشت منظور فقط بند آبخیز و سازه گابیون نیست.

نظر شما